Nemrég beszámoltunk arról, hogy a Gárdonyi téren, az eredeti tervekkel ellentétben két hatalmas fát vágtak ki a Bartók Béla út felújítása miatt. Schulek János, a Főmterv műszaki igazgatója szerint erre azért volt szükség, mert a Fővárosi Közlekedési Felügyelet a gyorsjáratok szabad közlekedésének biztosítása miatt két busszal is biztonsággal járható sáv kialakítását írta elő. A Fővárosi Közlekedési Felügyelet szerint nem jogos az elmarasztalás, mert a nagy lombkoronájú fák miatt a tervet és a közútkezelői előírást is felülbírálta a hatóság.
– Az engedélyezési eljárás során megállapítottuk, hogy az útpálya a tervezett három méter széles közúti sávokkal nem felel meg a tervezési előírásoknak és a tömegközlekedési igényeknek – tudtuk meg Pathy Nagy Lászlótól, a Fővárosi Közlekedési Felügyelet megbízott engedélyezési osztályvezetőjétől. A vezető elmondta: a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya három és fél méteres sávszélességet és legalább hat és fél méteres burkolatszélességet tartott szükségesnek, de ezt felülbírálták, és a 3+3,25 méter szélességet írták elő.
A felügyelet tájékoztatása szerint a tervező ezt néhány fa kivágásával tartotta megoldhatónak, de ehhez megkövetelték a helyi önkormányzat hozzájárulását.
– A konkrét fakivágás okait nem ismerjük, mert nem kérte senki a hatóságunktól az építési engedély módosítását – szögezte le Pathy Nagy László.
Schulek János, a Főmterv műszaki igazgatója elismerte, hogy egy kompromisszum eredménye a szakhatósági kikötés. A tervezésnél ezért igyekeztek a „gyengébbik” oldal felé kiterjeszteni az út szélességét. Így előfordult, hogy az eredeti tervekkel ellentétben az egyik oldalon három, a másikon három és fél méteres lett a szélső sáv szélessége.

Magyar Péter véleménye 180 fokos fordulatot vett ebben a fontos kérdésben