Az útépítés számmisztikája

Csillag István gazdasági miniszter kecskeméti fórumán tegnap ismételten kijelentette: a következő négy évben 830 kilométernyi autópálya, gyorsforgalmi út építését tervezi a kormány, csaknem 1800 milliárd forintért. Nem világos azonban, hogy honnan lesz pénz erre, így az egyik forgatókönyv jövőre nem is számol az építkezések folytatásával. Bár a gazdasági tárca EU-s támogatásra vár, az EU a csatlakozásig nem ad pénzt e célra.

2002. 10. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ISPA-alapokból csak vasútfejlesztésére, s a főútvonalak terhelhetőségének növelésére futja. A fő sztrádafinanszírozó Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) elmondták: a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek már eljuttatták az ez évre járó teljes, 27 milliárdos összeget. Idén csak a meglévő sztrádákért felelő Állami Autópálya-kezelő Rt.-nél emelhetnek tőkét. Az MFB összkihelyezései, kezességei egyébként vészesen megközelítették azt az ötszázmilliárdos „plafont”, amíg a központi költségvetés idén garantálja kinnlevőségeit. Emiatt villámgyorsan módosítani kellene a költségvetési törvényt, ha a bank az idén új, nagy összegű kölcsönt venne fel. Úgy tudjuk, erről megindultak a kormányzati tárgyalások.
A Fidesz parlamenti képviselőcsoportja szerint a „kormánypárti matematika” napról napra változtatja az épülő autó-pályaszakaszok hosszát. A választások előtt ígért nyolcszáz kilométernyi autópálya helyett a GKM és a pénzügyi tárca által is támogatott tervezetben már csak 59 kilométer építéséről van szó 2006-ig. Csillag István a nyáron még évi ötven-hatvan, szeptemberben már évi száz kilométer autópályát ígért. Október 2-án egy vidéki fórumon pedig a ciklus végéig háromszáz kilométer új autópálya megépítéséről szólt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.