Az ISPA-alapokból csak vasútfejlesztésére, s a főútvonalak terhelhetőségének növelésére futja. A fő sztrádafinanszírozó Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) elmondták: a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek már eljuttatták az ez évre járó teljes, 27 milliárdos összeget. Idén csak a meglévő sztrádákért felelő Állami Autópálya-kezelő Rt.-nél emelhetnek tőkét. Az MFB összkihelyezései, kezességei egyébként vészesen megközelítették azt az ötszázmilliárdos „plafont”, amíg a központi költségvetés idén garantálja kinnlevőségeit. Emiatt villámgyorsan módosítani kellene a költségvetési törvényt, ha a bank az idén új, nagy összegű kölcsönt venne fel. Úgy tudjuk, erről megindultak a kormányzati tárgyalások.
A Fidesz parlamenti képviselőcsoportja szerint a „kormánypárti matematika” napról napra változtatja az épülő autó-pályaszakaszok hosszát. A választások előtt ígért nyolcszáz kilométernyi autópálya helyett a GKM és a pénzügyi tárca által is támogatott tervezetben már csak 59 kilométer építéséről van szó 2006-ig. Csillag István a nyáron még évi ötven-hatvan, szeptemberben már évi száz kilométer autópályát ígért. Október 2-án egy vidéki fórumon pedig a ciklus végéig háromszáz kilométer új autópálya megépítéséről szólt.
Jamie Lee Curtis tíz évig volt függő
