A magyar fél arra számít: a bérleti díj – azaz 108 milliárd forint – 10-15 százalékával kell többet fizetnie az országnak a korszerűbb repülőgépekért. – A pluszköltségek mértékétől függ, hozzájuthatunk-e a légi utántölthetőségű gépekhez – szögezte le a főtanácsadó, aki felvetésünkre elképzelhetőnek tartotta, hogy a többletköltségek csökkentéséért kevesebb gépet béreljünk.
Hazánk nem számíthat arra, hogy a bérleti konstrukció kedvezőbb lesz, mivel az eredeti szerződés megkötésekor már megkaptuk a maximális kedvezményt; a pluszköltségek a többletképességekkel arányosak lesznek – tudtuk meg svéd forrásból. Hollósi kifejtette: a gépbeszerzések a Gripenek megérkezésével nem záródnak le, hiszen a MiG–29-esek rakétáinak meghoszszabbított életidőtartama is lejár 2012–2014-ben.
Sokan jelentkeztek bűnügyi szakra
