Néhány hónappal ezelőtt még csak kívülről szemléltük azokat a híreket, amelyek a világ nagyvállalatainak munkaerő-leépítéseiről szóltak. Mára rideg valóságként éljük át azt, amit eddig csupán elméletben ismertünk – a nemzetközi cégek magyarországi leányvállalataiknál is karcsúsításra, átszervezésekre törekszenek; ezekkel a lépésekkel az anyacégek rövid távon megtakarításokat tudnak elérni.
A keddi lapszámunkban már jeleztük, hogy a munkanélküliség hazánkban az év közepétől rohamosan növekszik, így az a tegnapi bejelentés, hogy a szombathelyi Styl Ruhagyár Rt. dolgozóinak húsz százalékától (2001. évi adat szerint a dolgozók száma nem haladta meg az 1700 főt), azaz 250 főtől válik meg, már nem okozott különösebb meglepetést. Lapzártáig a Styl vezetését nem sikerült elérnünk, így csupán arra a sajtóközleményre hagyatkozhatunk, amelyet a társaság a tőzsdének is megküldött, abban a Styl a megrendelésállomány csökkenésével indokolja a döntést.
A GfK Piackutató tegnapi, FashionScope című elemzése szerint Magyarországon felgyorsult a ruházati piac növekedése. Egyre nagyobb ütemben növekszik a ruházati cikkek forgalma. Az idén az első fél évben a háztartások ruhaneműre 25 százalékkal költöttek többet, mint múlt év január–júniusában. A forgalom értékben elérte a 136 milliárd forintot, szemben a múlt évi hasonló időszak 109 és a tavalyelőtti 100 milliárd forinttal. A GfK első félévi adatai alapján megállapítható, hogy az összes forgalomból az egyes szegmensek közül a felsőruha részesedése mennyiségben és értékben is növekvő tendenciát mutat.
Szentkirályi Alexandra: Hosszú Katinka bajnok, legenda, magyar, nő és anya