Késhet a 2A terminál felújítása

Várhatóan az idén nem kezdődik el a másfél milliárd forint értékű beruházás a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér 2A terminálján, ugyanis decemberig nem választják ki azt a céget amely az új pogygyászellenőrző berendezéseket építi.

Putsay Gábor
2002. 10. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképzelhető, hogy az idén mégsem zárják be a Ferihegyi Repülőtér 2A termináljának indulási csarnokát, ugyanis az üzemeltető Budapest Airport Rt. még nem választotta ki azt a céget, amelyik a röntgentsugaras pogygyászellenőrző berendezéseket kiépíti. Az elkövetkező egy-másfél hónapban a kivitelező céggel biztos, hogy nem kötik meg a szerződést – értesült a Magyar Nemzet. Az Airport Rt. eredeti tervei szerint az indulási csarnokot decemberben zárnák be az utazóközönség előtt, a fejlesztéseket legkésőbb 2003. május 31-ig végeznék el. Az átalakítás során – függetlenül attól, mikor kerül sor ténylegesen a munkákra – huszonnégy új poggyászellenőrzőt szereltet fel az Airport a 2A beszállókapuknál másfél milliárd forint értékben, ezenkívül légkondicionáló berendezéssel látják el a csarnokot, illetve felújítják az önkiszolgáló éttermet is.
A repülőteret üzemeltető Airport Rt. nem ír ki közbeszerzési pályázatot, hanem a fővállalkozó céget – amelyik a poggyászellenőrző rendszert építi – hat meghívott közül választják ki. Az Airport Rt. egyébként azzal indokolta a közbeszerzés elhagyását, hogy a gazdasági társaság számára ez az eljárás nem kötelező, másrészt a röntgentsugaras berendezések szállítására csak egy szűk szakmai csoport szakosodott Magyarországon, így is a legfontosabb alkatrészeket külföldről kell majd beszerezni.
A légkondicionáló berendezések felszerelése az előzetes számítások szerint 2-300 millió forintba kerül a 2A terminál indulási csarnokában, a fővállalkozót ez esetben nyílt pályázaton választják ki. Az új berendezéseket a tervek szerint jövő nyárig építik ki. Az önkiszolgáló éttermet nem az Airport Rt. üzemelteti, de tájékoztatásuk szerint javaslatot tettek a tulajdonosnak a teljes körű átalakításra.
*
Egy hamarosan megjelenő jogszabály-módosítás a jelenlegi 700 óráról várhatóan 900 órára emeli a pilóták éves maximális repülési idejét – mondta tegnap Váradi József, a Malév vezérigazgatója az MTI-nek. Hozzátette: az eddigi 700 órás korlát problémát jelentett a légitársaság flottafejlesztési terveinek megvalósításában is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.