Értesüléseink szerint hamarosan tizenkettőről huszontöt százalékra emelkedhet a fuvarozás és a raktározás áfakulcsa. Nevük elhallgatását kérő szakértők úgy vélik, ha ez a lépés bekövekezik, akkor az tulajdonképpen egy áttételes áremeléssel ér fel, amelynek hatásai a végső fogyasztót – azaz gyakorlatilag a lakosságot – terhelik, hisz az egyének a cégekkel ellentétben nem igényelhetnek viszsza általános forgalmi adót. Mivel a fuvarozás eddig is áfaköteles tevékenység volt, a fuvarozóknak a változás „csak” annyit jelentene, hogy nagyobb összeggel finanszíroznák a költségvetést, és természetesen a későbbiekben nagyobb összeget is igényelhetnének vissza.
A MÁV Vállalkozó Vasúti Kft. vezérigazgató-helyettese, Sárdi Gyula szintén úgy látja, hogy az áfaemelés az államnak kedvezne. Azt viszont nem tartotta valószínűnek a szakember, hogy a személyfuvarozás jelenlegi 12,5 százalékos áfája a duplájára emelkedne, illetve, hogy ez a lehetséges emelés megjelenne a jegyárakban, mert – figyelembe véve a mindenkori infláció mértékű jegyáremelést is – az már komoly többletet jelentene a utazóközönségnek. Ha mégis bekövetkezik ilyen mértékű áfanövelés, akkor a MÁV vesztesége emelkedhet, annak ellenére, hogy a vasúti törvény szerint a személyfuvarozás bevételei és a tevékenységből adódó tényleges hiány közötti különbséget az államnak meg kellene térítenie.
A feje tetejére áll a közlekedés a Forma–1 alatt
