Komfortfokozat

Kelet-Európában 1,6-os motorral szerelik a Vectra induló modelljét. A menetteljesítmények így első hallásra méltatlannak tűnnek a nagyvonalú térkínálathoz és a bőkezű felszereltséghez, ám a száz lóerős motor mindent megtesz azért, hogy feledtesse kompaktkategóriás származását.

Hajdu Imre
2002. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg határainktól nyugatra a 122 lóerős 1,8-as a legkisebb választható Vectra motor, nálunk a piac egy két deciliterrel kisebb aggregátot diktált az alapváltozat orrába. A döntést egyértelműen az anyagiak indokolták: a kisebb motorral szűk félmillióval tudták lejjebb faragni a vételárat. Így már 5 125 000 forintért hozzájuthatunk a modern vonalvezetésű limuzinhoz – ez a vetélytársakéval összemérhető, bár nem kiemelkedően kedvező összeg.
A motor minden erejével igyekszik is meghálálni a kényszerű bizalmat. 150 Nm nyomatéka mindössze 10 százalékkal marad el a 122 lovas 1,8-as aggregátétól, így ha szorgalmasan kapcsolgatjuk a korábbiaknál jóval pontosabb sebességváltót, akár kifejezetten dinamikusan is közlekedhetünk az autóval. Ebben segítségünkre van a pontos kormánymű és a nagyobb motorok teljesítményére méretezett, bolondbiztos IDS-futómű is.
Ha nem vágyunk száguldozásra, tökéletes partner a közepesnél magasabb fordulatszámokon a megszokott opeles hangzást produkáló motor. A szélzaj még 150-nél sem tolakodó, a sokféle irányban beállítható ülésnek és kormánynak köszönhetően ideális vezetési pozíció alakítható ki. A széles hátsó padot egyértelműen két személyre tervezték, nekik viszont jó oldaltartást és fejedelmi kényelmet kínál a kimélyített ülés. Számukra arasznyi széles kartámla és a Comfort felszereltségi szinttől beépített pohártartók teszik még urasabbá az utazást.
A Comfort kiépítés bő háromszázezer forintos felára az imént említett pohártartókon kívül nagyobb kerekeket, szélesebb abroncsokat, ködlámpát és Tempomatot tartalmaz. Ennek ismeretében nyugodt szívvel választhatjuk helyette a Club alapváltozatot, hiszen már az is jóval több mindent tartalmaz, mint amihez az átlagos vásárló hozzászokhatott. A Vectra vezetését és birtoklását többek között hat légzsák, ABS, aktív fejtámlák, nyolc irányba állítható első ülések, fűthető külső tükrök, prímán muzsikáló kilenc hangszórós, CD-váltós audiorendszer és elektronikus vezérlésű légkondicionáló teszi élménnyé. Ez utóbbiak kezelését a legújabb divat szerint multifunkciós nyomó-tekerő gombokra bízta az Opel, ami a kezdőknek okozhat némi kellemetlenséget, ám ha egyszer kitapasztaljuk működését, nagyban leegyszerűsíti a dolgunkat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.