Míg határainktól nyugatra a 122 lóerős 1,8-as a legkisebb választható Vectra motor, nálunk a piac egy két deciliterrel kisebb aggregátot diktált az alapváltozat orrába. A döntést egyértelműen az anyagiak indokolták: a kisebb motorral szűk félmillióval tudták lejjebb faragni a vételárat. Így már 5 125 000 forintért hozzájuthatunk a modern vonalvezetésű limuzinhoz – ez a vetélytársakéval összemérhető, bár nem kiemelkedően kedvező összeg.
A motor minden erejével igyekszik is meghálálni a kényszerű bizalmat. 150 Nm nyomatéka mindössze 10 százalékkal marad el a 122 lovas 1,8-as aggregátétól, így ha szorgalmasan kapcsolgatjuk a korábbiaknál jóval pontosabb sebességváltót, akár kifejezetten dinamikusan is közlekedhetünk az autóval. Ebben segítségünkre van a pontos kormánymű és a nagyobb motorok teljesítményére méretezett, bolondbiztos IDS-futómű is.
Ha nem vágyunk száguldozásra, tökéletes partner a közepesnél magasabb fordulatszámokon a megszokott opeles hangzást produkáló motor. A szélzaj még 150-nél sem tolakodó, a sokféle irányban beállítható ülésnek és kormánynak köszönhetően ideális vezetési pozíció alakítható ki. A széles hátsó padot egyértelműen két személyre tervezték, nekik viszont jó oldaltartást és fejedelmi kényelmet kínál a kimélyített ülés. Számukra arasznyi széles kartámla és a Comfort felszereltségi szinttől beépített pohártartók teszik még urasabbá az utazást.
A Comfort kiépítés bő háromszázezer forintos felára az imént említett pohártartókon kívül nagyobb kerekeket, szélesebb abroncsokat, ködlámpát és Tempomatot tartalmaz. Ennek ismeretében nyugodt szívvel választhatjuk helyette a Club alapváltozatot, hiszen már az is jóval több mindent tartalmaz, mint amihez az átlagos vásárló hozzászokhatott. A Vectra vezetését és birtoklását többek között hat légzsák, ABS, aktív fejtámlák, nyolc irányba állítható első ülések, fűthető külső tükrök, prímán muzsikáló kilenc hangszórós, CD-váltós audiorendszer és elektronikus vezérlésű légkondicionáló teszi élménnyé. Ez utóbbiak kezelését a legújabb divat szerint multifunkciós nyomó-tekerő gombokra bízta az Opel, ami a kezdőknek okozhat némi kellemetlenséget, ám ha egyszer kitapasztaljuk működését, nagyban leegyszerűsíti a dolgunkat.
Szijjártó Péter új határátkelőket jelentett be
