Ma hirdetnek győztest a hazánban első ízben rendezett EFFIE reklámhatékonysági versenyére benevezett alkotások között. A zsűri az eredményességet és a hatékonyságot díjazza. Az elismerés arra az egyszerű igazságra épül, hogy a jó reklám az, amely eladja a szóban forgó terméket vagy szolgáltatást. Ötvenöt pályázatot értékelt a zsűri, s 16 alkotásnak adta meg az EFFIE bronz, ezüst vagy arany fokozatát, míg a legjelentősebb elsimerést, a platina EFFIE-t ma adja át a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége.
A magyar reklámpiac az elmúlt évben a világgazdaság globális recessziója dacára is növekedett. A magyar szakemberek elismertek: számos multinacionális vállalat felső vezetésében kaptak helyet. Bár a nemzetközi reklámpiac dekonjunktúrája megáll, pozitív változásra az idén nem lehet számítani. A visszaesés átlagosan a hat-nyolc százalékot is elérte. Prognózisok szerint a jövőben a telekommunikációs és a pénzügyi szolgáltatók dominanciája gyengül a hirdetési piacon. A magyar reklámpiacot a világban zajló folyamatok nem érintették mélyen: a reklámipar bevételei a múlt évben 16 százalékkal növekedtek, igaz, az elmúlt évekhez viszonyítva a dinamizmus lassul. Évente a reklámbevételek nettó 115 milliárd forintot tesznek ki, míg összességében a PR-ral, a direkt marketinggel és a rendezvényszervezéssel ez az összeg elérheti a kétszázmilliárd forintot.
Az olimpiai bajnok csak aranytussal tudta legyőzni, Siklósi Gergely vb-ezüstérmes
