Ma adják át a reklám nagydíját

Csákó Attila
2002. 10. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma hirdetnek győztest a hazánban első ízben rendezett EFFIE reklámhatékonysági versenyére benevezett alkotások között. A zsűri az eredményességet és a hatékonyságot díjazza. Az elismerés arra az egyszerű igazságra épül, hogy a jó reklám az, amely eladja a szóban forgó terméket vagy szolgáltatást. Ötvenöt pályázatot értékelt a zsűri, s 16 alkotásnak adta meg az EFFIE bronz, ezüst vagy arany fokozatát, míg a legjelentősebb elsimerést, a platina EFFIE-t ma adja át a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége.
A magyar reklámpiac az elmúlt évben a világgazdaság globális recessziója dacára is növekedett. A magyar szakemberek elismertek: számos multinacionális vállalat felső vezetésében kaptak helyet. Bár a nemzetközi reklámpiac dekonjunktúrája megáll, pozitív változásra az idén nem lehet számítani. A visszaesés átlagosan a hat-nyolc százalékot is elérte. Prognózisok szerint a jövőben a telekommunikációs és a pénzügyi szolgáltatók dominanciája gyengül a hirdetési piacon. A magyar reklámpiacot a világban zajló folyamatok nem érintették mélyen: a reklámipar bevételei a múlt évben 16 százalékkal növekedtek, igaz, az elmúlt évekhez viszonyítva a dinamizmus lassul. Évente a reklámbevételek nettó 115 milliárd forintot tesznek ki, míg összességében a PR-ral, a direkt marketinggel és a rendezvényszervezéssel ez az összeg elérheti a kétszázmilliárd forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.