A három meghirdetett tenderre két magyar tulajdonú vállalat nyújtott be önálló ajánlatot, ám az előminősítést követő további részvételüktől eltekint az NA Rt., mert nem tudták teljesíteni az autópálya-társaság „feltételeit”. Ezzel eldőlt, hogy olyan cégek közül választják ki a három új autópálya-szakasz és egy autóút megépítéséhez a fővállalkozót, akik osztrák–német, illetve francia érdekeltségűek. Valószínű, hogy a kormány az állami vagyon értékesítéséből finanszírozza az autópálya-fejlesztéseket.
Szakértők egyöntetű véleménye szerint a tenderkiírás eleve kizárta a hazai tulajdonban lévő vállalkozások indulását, s így egyértelműen a nemzetek fölötti (multinacionális) tőke térnyerését segítették elő.
Részletek a 11. oldalon
Cucurella szelleme? Hajhúzásért piros lap és az év védése a női Eb rangadóján + videó
