Három létesítmény épül az
M0-s autóút és a Budapest– Kelebia vasúti fővonal által határolt BILK-en belül: a Soroksár terminál pályaudvar, a BILK kombiterminál és a BILK logisztikai terminál. A terület minden irányból korszerű, villamosított vasútvonalakon közelíthető meg, amelytől a csepeli közforgalmú kikötő 15, a Ferihegyi repülőtér pedig 16 kilométerre fekszik, így mind a vízi, mind a légi közlekedés között biztosítható az áruforgalmi kapcsolat.
Mint emlékezetes, tavaly decemberben két önálló gazdasági társaság alakult az új logisztikai központ megépítsére: a BILK Logisztikai Rt.-ben a MÁV Rt. és a Volán Tefu Rt. rendelkezik tulajdonnal, a BILK Kombiterminál Rt.-t pedig a MÁV Rt., a MÁV Kombiterminál Kft., a Volán Tefu Rt., a GYSEV Rt. és a Hungarokombi Kft. működteti. A társaságok a BILK átadása után a főváros területén kívül bonyolítják logisztikai tevékenységük – áruátrakodás, tárolás, szállítás – legnagyobb részét.
A beruházáshoz az állam eddig 11 milliárd forinttal járult hozzá, a két rt. tízmilliárd forint értékű beruházást tervez, 19 millió eurós vissza nem térítendő támogatást biztosított az Európai Unió és tízmillió euró az eddig felvett EBRD-hitel összege. Az állam adta, illetve vásárolta meg a földterületet, biztosítja a belső alapinfrastruktúrát és a közúti-vasúti kapcsolatot. Vállalta, hogy 2004-ig önálló csomópontot és lehajtót alakít ki az M0-s autóúton. Négymillió euró Phare-támogatásból készült el a soroksári vasútállomás és a BILK teherpályaudvara közötti villamosított vágány, 2001 decemberében adták át a 15 millió eurós Phare- és 3,36 milliárd forintos költségvetési forrásból finanszírozott átépített vasútvonalat Budapest–Ferencváros és Soroksár között. Állami pénzből és tízmillió eurós EBRD-hitelből kezdődik meg a kiszolgáló terminál-pályaudvar és a Ro-La- – kamionokat szállító tehervonatok – terminál építésének első üteme. Jövőre és 2004-ben négymilliárd forintot költ az állam a terminál-pályaudvar építésére, és ebben az időszakban kerül sor a Ro-La-terminál első ütemére. A két rt. tízmilliárd forintos keretből kezdi meg a kombiterminál és a logisztikai központ kiépítését. A BILK Kombiterminál Rt. a fejlesztés első ütemében négy, egyenként hétszáz méteres daruzott rakodóvágányt és a kombitermináli tevékenységhez kapcsolódó infrastruktúrát hoz létre. A BILK Logisztikai Rt. 2002 és 2005 között 160 ezer négyzetméter raktárt, hatezer négyzetméter iroda- és kiszolgálólétesítményt épít meg.
Az olimpiai bajnok csak aranytussal tudta legyőzni, Siklósi Gergely vb-ezüstérmes
