Nagy utazás

2002. 10. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi vezetés már érzi a kormányzati hátszelet, lenyűgöző terveket dédelget városfejlesztő álmaiban. Az önkormányzati választásokat követő napokban megszületett bennük a merészség, hogy hangosan kimondják azt, amiről előzőleg csak ábrándozni mertek, s felfessék a város perspektíváit a szabad madarak szárnyalta égbolt beveresedett kárpitjára. Másképpen lesz ezután, mert a kormány is támogatja őket, a Fidesz büntető politikájától megszabadult Budapest hihetetlen fejlődés előtt áll, csupa merő dínomdánom lesz itt lakni, még a 16 négyzetméteres, kőpadlós, szoba-konyhás szükséglakás bérlője is érzékelheti, miként tágul körötte a szabadság tere, s a penészes vakolatból áradó bűzt is friss, oxigéndús levegőnek érzi. Elmondhatatlan gyönyörűségek hömpölygése vár ránk, a világvárosi lét minden előnyével és nagyszerűségével együtt. Persze a felelős városvezetés nem rugaszkodik el a valóságtól, a kampány végeztével nem ígéri többé, hogy megszűnik a méretes szeméthalom, véget ér a folytonos közlekedési káosz, féket raknak a bűnözőkre, illatos spriccnivel fújják be a legbűzösebb, legkoszosabb hajléktalanokat, minden fővárosi lakos emberhez méltó lakáshoz jut. Maradnak a realitások talaján, s saját tehetségük és lehetőségeik szerint szépítik meg életünket. Például európai nívóra emelik a tömegközlekedést. Ez is hallatlanul nagy teljesítmény, hiszen a város majd kétmillió lakója gyakorlatilag mindennap igénybe veszi a BKV szolgáltatásait, s a látszat szerint még nem teljesen elégedett vele, amit az is bizonyít, hogy rengetegen közlekednek gyalog. Ám Demszky városában nem lesz ez mindig így, mert a BKV tudatos fejlesztése után még a szomszédhoz is tömegközlekedési eszközzel megyünk, s még az sem kizárt, miszerint a 6-os villamoson való utazás kifejezetten státusszimbólummá válik. Ha most valaki arra gondol, hogy a tömegközlekedés korszerűsítése kapcsán Budapest modern, energiatakarékos, környezetbarát, gyors és kényelmes járműveket kap, az téved. Azt elragadja a fantáziája. A megoldás sokkal egyszerűbb és racionálisabb, szem előtt tartja a fokozatosság elvét. A közlekedési vállalat, a fővárosi vezetés egyetértésével és a kormány támogatásával végre kedve szerint emelheti az árakat. Ugyanis a megátalkodott fideszesek csak az inflációnak megfelelő díjemelést engedélyezték, ezért aztán a budapesti közlekedés nem bírt európai színvonalú lenni. Ennek a tűrhetetlen állapotnak vége, s a jegyárakat mindannyiunk örömére és megnyugvására az egekig emelhetik. A főpolgármester-helyettes 70 százalékos drágítást tart szükségesnek, nem azonnal, hanem a ciklus végéig, de ahogy a politikai nagyvonalúságukat és szociális érzékenységüket ismerjük, 100 százalék alatt nem adják.
Ne feledjünk el tisztelettel adózni Demszkyék emberi nagysága, jellembeli szilárdsága, morális tartása előtt. A kampány idején egy szóval nem említették a 170 forintos jegyet, a 7000 forintos bérletet, mert ők szemérmesek és visszafogottak. Megvárták a választásokat, hogy diadaluk után újabb váratlan örömöt szerezhessenek nekünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.