Parkolási ámokfutás

Stefka István
2002. 10. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bekeményített a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. Nyilatkozik, büntet, bírósághoz fordul, csak éppen semmit nem szolgáltat. Hacsak három percet is késik a gyanútlan parkoló, máris ott van a Mikulás-csomag a szélvédőn. Nincs türelmi idő, olyat nem ismernek a zord pénzbeszedők, hiába fizetett előzőleg az autós akár két órát is a várakozásra, hiába érkezett lihegve a helyszínre a gépkocsi-tulajdonos, hiába vitatkozik, kér, érvel, néhány perc csúszás, s máris ott a fizetési meghagyás. A nem fizetést barátságtalan hangú, ellentmondást nem tűrő levélben fizetési felszólítás követi, hivatkozás a „38/1993. (XII. 27.) Főv. Kgy.” rendeletre, vagyis a kft. azon követelésére, ha valaki nem fizet, bírósághoz fordulnak.
Mint a több százezer magyar autós egyikének, nekem azért lenne néhány kérdésem és észrevételem a Demszky Gábor vezette főváros és e díszes parkolási társaság munkájával kapcsolatban.
A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. hatóság, szolgáltatást végző, pénzelnyelő vagy pénzbehajtó szervezet? A fővárosiaknak milyen hasznot hajt ez az intézmény, mibe kerül a
fenntartása, ki fizeti ezeknek a pénzbehajtóknak, adminisztrátoroknak, vezetőknek a bérét, és a befolyt százmilliókkal mit csinálnak?
Milyen KRESZ szabályai szerint dolgozik az a szervezet, amelyik megengedi Budapest utcáinak többségében, hogy az autósok felálljanak a járdára, akadályozva ezzel a gyalogos forgalmat, de a parkolóautomatába fizetni kell?
Hogyan lehet ott pénzt kérni, ahol az autós kiszálláskor gödörbe, kátyúba, kutyapiszokba, kiömlött olajba vagy egy óriási tócsába lép? Télen saját magának kell ellapátolni a havat, saját magát kell kiásnia. Ezért is fizetnie kell.
Milyen jogon lehet ott pénzt követelni, ahol a parkoló autók mellett utat bontanak, csatornát fektetnek le, aszfaltoznak, építkeznek és a „drága” gépjárműveket belepi a por, rárakódik a mész, a cement? Miért nem vállalja az autók őrzését is a parkolási pénzt beszedő intézmény, ha az autótolvaj aszerint töri fel a gépkocsikat, hogy ki milyen hosszú időre váltott jegyet? A kft. emberei milyen szempontok alapján ítélik meg, hogy melyik autós a csókos és melyik nem, melyik kapja a fizetési felszólítást, kinek engedik el, ha egyiknek sincs érvényes tartózkodási jegye? Csak nem másról van szó?
A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. által megbízott Euro-Inford Iroda Kft. kinek az engedélyével juthatott hozzá egyes autósok személyi adataihoz? Az adatvédelmi törvény már nem érvényes? Ha nem fényképezik le a parkoló gépkocsit, akkor milyen bizonyítékok alapján bírságolják meg a tulajdonost? A pontatlanul kitöltött fizetési felszólításért ki felel? Kinek a szava ér többet, kinek hihetőbb az állítása, az autósé vagy a pénzbeszedőé?
Előbb-utóbb rendet kellene tenni ezen a területen, tisztázni kellene a viszonyokat. A parkolásra kijelölt utcákban legyen végre tisztaság, jó állapotú utak, járdák, legyen közbiztonság, legyen esélyegyenlőség, tolerancia, hogy érdemes legyen fizetni a várakozásért. Ne csak az autósok legyenek pénzükért a fővárosért, hanem a főváros is legyen a gépkocsi-tulajdonosokért, Budapest lakosságáért.
A kérdés kérdés marad. Meddig tart a parkolási ámokfutás?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.