A polgármesterek javadalmazásából adódó bérfeszültég oka az, hogy míg az önkormányzati hivatalban dolgozók fizetését törvény, a polgármesterét a sokszor politikai ellentétekkel terhelt képviselő-testület állapítja meg. A készülő törvénytervezet szerint, amelyhez a számításokat most összegzik a szaktárcánál, megemelnék a megállapítható összeg nagyságát: azaz azt javasolják majd, hogy a jegyző fizetésénél akár tíz százalékkal magasabb lehessen a polgármester jövedelme – szögezte le Pál Tibor. Közölte azt is, hogy egy másik elképzelés szerint az 55 évesnél idősebb, 3-4 cikluson át polgármesterként tevékenykedők korkedvezménnyel vonulhatnának majd nyugdíjba.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) már korábban javasolta a három ciklusban is megválasztott polgármesterek korkedvezményes nyugdíjazásának ötvenéves kortól történő kiterjesztését, amelynek bevezetését 2002. október 20-tól tartották lehetségesnek. A belügyminisztériumi tervezet ezzel szemben 55 és 57 évben gondolkodik, a bevezetés pedig 2005–2006-ra várható. Dióssy László, a TÖOSZ elnöke lapunknak úgy fogalmazott, bár a polgármesteri tisztség egyes kérdéseinek ellátásáról szóló törvényt 2000-ben már úgy módosították, hogy bizonyos feltételek megléte esetén a polgármester az öregségi nyugdíj elérése előtt két évvel nyugdíjba vonulhasson, 2003-ban és 2004-ben csupán 87, illetve 84 tisztségviselő tehetné ezt meg. A TÖOSZ azt szeretné, ha a mintegy ötszáz polgármestert érintő újabb törvénymódosítás mielőbb hatályossá válna. Véleményük szerint számos kistelepülésen probléma, hogy a nyugdíj előtt álló, újra nem választott polgármesterek már nehezen találnak újra munkát, miután 12-16 évig vezettek egy települést.
Világbajnokunk rosszul lett, újabb hat magyar érem a budapesti birkózóversenyen
