Röviden

2002. 10. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozamemelkedés az állampapírpiacon. A hat hónapos futamidejű diszkontkincstárjegyek tegnapi aukcióján 43 bázisponttal emelkedett az átlagos hozam. Az Államadósság Kezelő Központ által felkínált harmincmilliárd forintnyi értékpapírra kétszeres túljegyzés érkezett. Az elfogadott ajánlatok 9,30–9,85 százalékos hozamsávot eredményeztek.
Őrzi vezető helyét a Lufthansa Magyarországon a külföldi légitársaságok körében – idézte az MTI Poliakovits Lászlót, a légitársaság magyarországi kirendeltségének értékesítési igazgatója. A Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége nyilvántartása alapján – az utazási irodákban értékesített repülőjegyeket figyelembe véve – a Lufthansa piaci részesedése 22,67 százalék volt az év első nyolc hónapjában.
Gyorsított privatizáció. Az orosz kormány a korábban kitűzött húsz százalék helyett a Szlavnyeft olajtársaság részvényeinek 75 százalékát értékesíti – értesült a Vedomoszti című orosz lap.
Idén várhatóan 1,36 milliárd svájci frank veszteség várható a Credit Suisse svájci banknál. A pénzintézet gazdálkodását az elmúlt öt évben végrehajtott akvizíciók okozták. Az 1997-ben felvásárolt Winterthur biztosító az idén már elvitt 1,7 milliárd frankot, még további kétmilliárdra lenne szükség a veszteségek ellensúlyozására. Az anyavállalat drasztikus költségcsökkentést tervez, elsősorban a befektetési bankjánál.
Újabb Springer-ügylet. A Deutsche Bank 10,4 százalékos részesedést értékesített a kedden megvásárolt Springer-pakettből. A DB egyedüli ajánlattevőként 667,3 millió euróért vásárolta meg a fizetésképtelenné váló Kirch-médiacsoporttól a Springer 40 százalékát, amely egy 720 milliós hitel fedezetéül szolgált.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.