Zsinka László véleménye szerint még az önkormányzati választásokig, október 20-ig tisztázni kell, hogy a közpénzből gazdálkodó BDK hozzájutott-e a pénzéhez, s azokat számlával tudja-e igazolni. Zsinka László elmondta: a szocialisták szemlátomást nagyságrendekkel több pénzt fordítanak hirdetések és reklámok elhelyezésére, saját kampányköltségük messze meghaladja az összes többi pártét együttvéve.
Mint lapunknak fogalmazott: nincs kizárva, hogy a hatalomváltás óta a Magyar Fejlesztési Bank, a Terror Háza és a többi állami tulajdonú intézmény, gazdasági társaság átvilágítására felkért cégek az MSZP-nek „csepegtetnek” vissza megbízási díjaikból, amelyekből részben fedezni lehet a súlyos kampányköltségeket. – Remélem, erre a kérdésre is választ kaphatunk, ha a tulajdonosi bizottság alaposan górcső alá veszi a fővárosi tulajdonú cégek kampányban való szerepvállalását – tette hozzá a MIÉP-es frakcióvezető. A politikus szerint az általa kezdeményezett vizsgálatnak ki kell terjednie a BKV-ra is, hiszen a járművek, illetve a busz- és villamosmegállók szintén reklámhordozók. Ezeken is jóformán csak a kormánypártok hirdetései láthatók, ám a hirdetések megrendelőire még nem derült fény – tette hozzá.
Lapunk úgy tudja, hogy a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. a villanyoszlo-pok reklámfelületének értékesítésével az ESMA reklámcéget bízta meg. A BDK-nak a fővárosi önkormányzat és az Elmű Rt. (Budapesti Elektromos Művek) a tulajdonosa. Ez utóbbi apportálta a villanypóznákat a kft.-be, míg a főváros pénzbeli hozzájárulása támogatta a BDK létrehozását. Horváth Lajos, a kft. vezetője lapunk kérdésére üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, hogy a közpénzből alakult kft. mennyi pénzért adta el az ESMA-nak a reklámértékesítést.
Információink szerint egy négyfelületes táblapár – amely az ESMA tulajdona – egy hónapos bérleti joga 22 ezer forintba kerül. Ilyen plakátok népszerűsítik például Gy. Németh Erzsébetet, az MSZP főpolgármester-jelöltjét és több szocialista polgármesterjelöltet is. Nagy tételben természetszerűleg az ESMA és a megrendelő megegyezésétől függően olcsóbbak a tarifák. A megrendelő által gyártott táblák elhelyezése, vagyis kizárólag az oszlopfoglalás költsége csupán néhány ezer forintot tesz ki darabonként. Lapunk értesülése szerint a BKV egy-egy járművén egy hirdetési felület két hétre 220 ezer forint+ áfába kerül. Ez utóbbi reklámtípus is népszerű a választásokon induló szocialisták körében.
Lapunk érdeklődésére Tóbiás József, az MSZP pártigazgatója szóban nem kívánta elárulni, hogy a szocialisták menynyi pénzt fordítanak a budapesti kampányukra. Korábban azonban olyan hírek jelentek meg, hogy Gy. Németh Erzsébet kampánya hozzávetőleg 30 millió forintba kerül.

Meglepő dolog derült ki Kapu Tiborról