Szegfűtől virágzó villanyoszlopok

A fővárosi önkormányzat tulajdonosi bizottságánál kezdeményez vizsgálatot Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője annak érdekében, hogy kiderüljön, vajon mennyi pénzt fizetett a Magyar Szocialista Párt a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-nek (BDK) a villanyoszlopokon elhelyezett választási kampányplakátokért. A szocialisták szemmel láthatóan nagyságrendekkel több pénzt fordítanak a kampányra, mint az összes többi párt.

2002. 10. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zsinka László véleménye szerint még az önkormányzati választásokig, október 20-ig tisztázni kell, hogy a közpénzből gazdálkodó BDK hozzájutott-e a pénzéhez, s azokat számlával tudja-e igazolni. Zsinka László elmondta: a szocialisták szemlátomást nagyságrendekkel több pénzt fordítanak hirdetések és reklámok elhelyezésére, saját kampányköltségük messze meghaladja az összes többi pártét együttvéve.
Mint lapunknak fogalmazott: nincs kizárva, hogy a hatalomváltás óta a Magyar Fejlesztési Bank, a Terror Háza és a többi állami tulajdonú intézmény, gazdasági társaság átvilágítására felkért cégek az MSZP-nek „csepegtetnek” vissza megbízási díjaikból, amelyekből részben fedezni lehet a súlyos kampányköltségeket. – Remélem, erre a kérdésre is választ kaphatunk, ha a tulajdonosi bizottság alaposan górcső alá veszi a fővárosi tulajdonú cégek kampányban való szerepvállalását – tette hozzá a MIÉP-es frakcióvezető. A politikus szerint az általa kezdeményezett vizsgálatnak ki kell terjednie a BKV-ra is, hiszen a járművek, illetve a busz- és villamosmegállók szintén reklámhordozók. Ezeken is jóformán csak a kormánypártok hirdetései láthatók, ám a hirdetések megrendelőire még nem derült fény – tette hozzá.
Lapunk úgy tudja, hogy a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. a villanyoszlo-pok reklámfelületének értékesítésével az ESMA reklámcéget bízta meg. A BDK-nak a fővárosi önkormányzat és az Elmű Rt. (Budapesti Elektromos Művek) a tulajdonosa. Ez utóbbi apportálta a villanypóznákat a kft.-be, míg a főváros pénzbeli hozzájárulása támogatta a BDK létrehozását. Horváth Lajos, a kft. vezetője lapunk kérdésére üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, hogy a közpénzből alakult kft. mennyi pénzért adta el az ESMA-nak a reklámértékesítést.
Információink szerint egy négyfelületes táblapár – amely az ESMA tulajdona – egy hónapos bérleti joga 22 ezer forintba kerül. Ilyen plakátok népszerűsítik például Gy. Németh Erzsébetet, az MSZP főpolgármester-jelöltjét és több szocialista polgármesterjelöltet is. Nagy tételben természetszerűleg az ESMA és a megrendelő megegyezésétől függően olcsóbbak a tarifák. A megrendelő által gyártott táblák elhelyezése, vagyis kizárólag az oszlopfoglalás költsége csupán néhány ezer forintot tesz ki darabonként. Lapunk értesülése szerint a BKV egy-egy járművén egy hirdetési felület két hétre 220 ezer forint+ áfába kerül. Ez utóbbi reklámtípus is népszerű a választásokon induló szocialisták körében.
Lapunk érdeklődésére Tóbiás József, az MSZP pártigazgatója szóban nem kívánta elárulni, hogy a szocialisták menynyi pénzt fordítanak a budapesti kampányukra. Korábban azonban olyan hírek jelentek meg, hogy Gy. Németh Erzsébet kampánya hozzávetőleg 30 millió forintba kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.