Tervek a külső kerületi körútról

Budapest jelenlegi vezetése városfejlesztési programjában elhanyagolta a külső kerületek infrastruktúrájának kiépítését. A XVII. kerület teljes úthálózatának kiépítettsége például alig haladja meg a harminc százalékot. A további útfejlesztés alapvető feltétele az lenne, hogy kiépüljön a kerület megfelelő gyűrűirányú kapcsolata, amelyek megteremthetik a X., XVI., XVII. és XVIII. kerülettel való összeköttetést is. Az M0-s és az úgynevezett külső kerületi körút kedvezően hatna a kerület szerkezeti és forgalmi viszonyaira is.

Bõtös Botond
2002. 10. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős hatása lenne a külső kerületi körút kiépítésének, mert ezzel mentesíteni lehetne a kerületen átmenő teher- és személyautó-forgalom alól a kerületközpontot és a Lőrinci, Baross, Táncsics Mihály, Bakkancsos, Cinkotai utak átmenő forgalmát – mutatott rá Dombóvári Csaba, a XVII. kerület fideszes önkormányzati képviselője. Szerinte a kerület egyes részein tragikus a meglévő úthálózat állapota és szerkezete. A tömegközlekedési járművek ritka menetrendje miatt folyamatosan gyarapodó gépkocsiforgalom csak ront a helyzeten. Ráadásul gomba mód nőnek ki a földből megfelelő infrastruktúra nélkül a lakóparkok, amelyek újabb közlekedőkkel terhelhetik meg a kerületet. A külső kerületi körút leginkább a városrész keresztirányú „bedugulásán” segítene.
Demszky Gábor főpolgármester számára a Hungária körútnál véget ér a főváros, a külső kerületek létéről nem hajlandó tudomást venni – jelentette ki Sonnewend László, a szomszédos XVIII. kerület Fidesz- frakciójának vezetője. Úgy véli, a külső kerületi körútra égetően szükség lenne a XVIII. kerületben is.
A több tíz milliárdos beruházás megvalósítása nem könnyű. A XVIII. kerületen áthúzódó körútút nyomvonalát kilencven százalékban föld alatt, csak alagútban lehet vezetni. – Ellenkező esetben legalább 2500, átlagosan 25–30 millió forint értékű családi ház kisajátításával és a környék ingatlanjainak elértéktelenedésével kell számolnunk – mondta az önkormányzati képviselő.
Asztalos Lajos, a XVI. kerület alpolgármestere emlékeztetett arra az 1997-es képviselő-testületi határozatra, amely szerint nem értenek egyet a tervezett körútnak a Körvasút XVI. kerületi oldalán történő vezetésével, és a Szilas-patak völgyébe tervezett főútvonallal sem. Rámutatott: ez a völgy a kerület zöld tüdeje, és a külső kerületi körút XVI. kerületi szakasza a Fővárosi Közgyűlés rendelete értelmében itt húzódna.
Gál János, a X. kerület beruházási csoportvezetője biztos abban, hogy hosszabb távon megépül a körút, de annak nyomvonalát inkább a vasúti sínek mentén képzelné el, és nem két kerület határán.
Szálka Miklós, a főváros városüzemeltetési bizottságának alelnöke elmondta: a térség közlekedésének megoldásához hozzájárulna kiépítése, de vannak olyan, a következő négyéves ciklusban is megvalósítható beruházások, amelyek segítenének a külső kerületek közlekedési gondjain. Példaként a Nagy Lajos király útja és a Szegedi út meghosszabbítását javasolta az alelnök. – A fő problémát mégis abban látom, hogy a motorizáció robbanásszerű fejlődése mellett a jelenlegi főpolgármester és csapata rendkívüli mértékben elsorvasztotta és megritkította a fővárosi tömegközlekedést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.