Jelentős hatása lenne a külső kerületi körút kiépítésének, mert ezzel mentesíteni lehetne a kerületen átmenő teher- és személyautó-forgalom alól a kerületközpontot és a Lőrinci, Baross, Táncsics Mihály, Bakkancsos, Cinkotai utak átmenő forgalmát – mutatott rá Dombóvári Csaba, a XVII. kerület fideszes önkormányzati képviselője. Szerinte a kerület egyes részein tragikus a meglévő úthálózat állapota és szerkezete. A tömegközlekedési járművek ritka menetrendje miatt folyamatosan gyarapodó gépkocsiforgalom csak ront a helyzeten. Ráadásul gomba mód nőnek ki a földből megfelelő infrastruktúra nélkül a lakóparkok, amelyek újabb közlekedőkkel terhelhetik meg a kerületet. A külső kerületi körút leginkább a városrész keresztirányú „bedugulásán” segítene.
Demszky Gábor főpolgármester számára a Hungária körútnál véget ér a főváros, a külső kerületek létéről nem hajlandó tudomást venni – jelentette ki Sonnewend László, a szomszédos XVIII. kerület Fidesz- frakciójának vezetője. Úgy véli, a külső kerületi körútra égetően szükség lenne a XVIII. kerületben is.
A több tíz milliárdos beruházás megvalósítása nem könnyű. A XVIII. kerületen áthúzódó körútút nyomvonalát kilencven százalékban föld alatt, csak alagútban lehet vezetni. – Ellenkező esetben legalább 2500, átlagosan 25–30 millió forint értékű családi ház kisajátításával és a környék ingatlanjainak elértéktelenedésével kell számolnunk – mondta az önkormányzati képviselő.
Asztalos Lajos, a XVI. kerület alpolgármestere emlékeztetett arra az 1997-es képviselő-testületi határozatra, amely szerint nem értenek egyet a tervezett körútnak a Körvasút XVI. kerületi oldalán történő vezetésével, és a Szilas-patak völgyébe tervezett főútvonallal sem. Rámutatott: ez a völgy a kerület zöld tüdeje, és a külső kerületi körút XVI. kerületi szakasza a Fővárosi Közgyűlés rendelete értelmében itt húzódna.
Gál János, a X. kerület beruházási csoportvezetője biztos abban, hogy hosszabb távon megépül a körút, de annak nyomvonalát inkább a vasúti sínek mentén képzelné el, és nem két kerület határán.
Szálka Miklós, a főváros városüzemeltetési bizottságának alelnöke elmondta: a térség közlekedésének megoldásához hozzájárulna kiépítése, de vannak olyan, a következő négyéves ciklusban is megvalósítható beruházások, amelyek segítenének a külső kerületek közlekedési gondjain. Példaként a Nagy Lajos király útja és a Szegedi út meghosszabbítását javasolta az alelnök. – A fő problémát mégis abban látom, hogy a motorizáció robbanásszerű fejlődése mellett a jelenlegi főpolgármester és csapata rendkívüli mértékben elsorvasztotta és megritkította a fővárosi tömegközlekedést.
Ukrajna fuldoklik az államadósságban, Brüsszel az európai polgárok pénzéből segítene be a törlesztésbe
