Nem sokkal a felszállás után, Esztergom térségében fordult vissza a Boeing 767-es, mert az egyik hajtómű olajnyomásmérője a normálistól eltérő értéket mutatott – tájékoztatta lapunkat Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője: a pilóta elővigyázatosságból állította le a hibás berendezést, majd kényszerleszállást hajtott végre Ferihegyen. A HavariaPress információi szerint a gép az előírásoktól eltérően nem kérte a földi személyzet segítségét az egyhajtóműves leszálláshoz. A Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója, Pető György lapunknak úgy nyilatkozott, hogy azért nem jelentek meg a tűzoltók és a mentők a kényszerleszálláskor, mert a gép kapitánya nem jelezte az irányítótoronynak a meghibásodást.
A HavariaPress szerint a gépen utazott Váradi József, a Malév vezérigazgatója is, aki arra utasította a pilótát, hogy ne engedje ki az üzemanyagot, hanem minél gyorsabban landoljon, hogy elérhesse egy másik légitársaság New York-ba tartó utasszállítóját. Az üzemeltetési előírások szerint ugyanakkor kényszerleszállás előtt meg kell szabadulni a fölösleges kerozintól, hogy a gép elérje leszállósúlyát. A hírügynökség azt is tudni véli, hogy tönkrement az egyik futómű.
A gép egyik pilótája szerint a Boeing 767-es egy hajtóművel és teljes terheléssel is képes biztonságosan landolni, ráadásul vasárnap csak félig volt megterhelve. Hozzátette: a nyolc kerék közül az egyik azért eresztett le, mert fölszállás előtt cserélték a fékbetétet.
Krebsz Adrienn közölte: a vezérigazgató nem volt a gépen. A légitársaság ettől függetlenül vizsgálja, hogy a vészhelyzetben minden a szabályoknak megfelelően történt-e. Úgy tudjuk: a Malév tegnap helyreigazítási kérelemmel fordult a HavariaPresshez.
Orbán Viktor: A héten két megdöbbentő hír is napvilágot látott