A gazdasági minisztérium támogatja azt a tervet, hogy Szegednél még az idén elkezdődjék a nyugati elkerülő út első, hat kilométeres szakaszának építése. Így a belváros mentesülne a tranzitforgalomtól – tudtuk meg szegedi városházi forrásokból.
Szakemberek szerint évente több százezer gépjármű halad át Szegeden, ezért a helyi Kossuth Lajos sugárút immár az ország egyik legforgalmasabb útszakaszának számít. Ezért is sürgették a várost nem érintő elkerülő út megépítését. A körgyűrű a röszkei határátkelőhöz vezető Szabadkai utat kötné össze a kiskundorozsmai kamionterminállal, érintve a nemzetközi versenyeknek helyet adó Maty-éri evezőspályát.
A másfél milliárd forintos beruházásnak több szempontból is nagy jelentőséget tulajdonítanak a szakemberek. Azon túl, hogy a tranzitforgalom elkerüli majd Csongrád megye székhelyét, és jövő nyáron a városon kívül bonyolódhat le az eddiginél is jelentősebb közúti forgalom, felértékelődik a Maty-éri sportcentrum, valamint az útnak köszönhetően ipartelep létesülhet a Bajai és Dorozsmai út között. Ezenkívül három vasúti átjárót is elkerülhet a közúti forgalom.
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
