Sorozatos ütközések Dovernél

A jelzőberendezések, a rádión leadott figyelmeztetések és a szünet nélkül cirkáló mentőhajók igyekezete ellenére szerdán már a második hajó ütközött neki a doveri szoros északi bejáratánál december 14-én elsüllyedt Tricolor szállítóhajó maradványainak – adta hírül az AFP. Hatvanhat tonna kerozinnal a fedélzetén a török Vicky tartályhajó tegnap hajnalban a dagálynak köszönhetően szabadulhatott a roncsok fogságából. A megsérült tankerből jutott valamennyi kerozin a tengerbe, de pillanatnyilag nem fenyeget környezeti katasztrófa.

Hírösszefoglaló
2003. 01. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Vicky már a második hajó, amely a 2862 luxusautóval a fedélzetén elsüllyedt norvég Tricolor maradványainak ütközött a francia felségvizeken, annak ellenére, hogy a tengerészet minden környéken lévő hajót figyelmeztetett a veszélyre. A francia hatóság tájékoztatása szerint a baleset pillantában két vontató és egy járőröző hajójuk óvta a közlekedőket, 150 méteres körzetben pedig legalább öt világító- és egy radarjeleket leadó bója vette körül a roncsot.
A Flamant elnevezésű járőrhajó jelezte a veszélyt a közeledő Vicky tankernek, közölte vele a roncs koordinátáit és kérte, változtasson irányán. Érthetetlen, hogy mégis miért nem tudta elkerülni a bajt – nyilatkozta a tengerészet egyik szóvivője. Hozzátette: a Tricolor elsüllyedése óta félóránként figyelmeztetik a közelben tartózkodó hajókat.
A huszonkét éves, szimpla falú, 243 méter hosszú Vicky tanker 24 fős személyzete az ütközés után is a fedélzeten maradt, mert a kapitány és a hajó tulajdonosa úgy ítélte meg: a tanker csak kisebb sérüléseket szenvedett. A dagály megemelte tegnap hajnalban a megfeneklett hajót, amelynek így sikerült 1,6 kilométerrel odébb lehorgonyoznia. A francia hatóságok tegnap reggeltől azt vizsgálják, hogy a tanker folytathatja-e útját New Yorkba.
A 2862 új luxuasutót szállító Tricolor kálváriája december 14-én hajnalban kezdődött, amikor a nagy forgalmú La Manche csatornán, Pas-de Calais közelében, 35 kilométerre Dunkerque partjaitól az oldalának ütődött egy bahamai konténerhajó, a Kariba. A Tricolor ekkor felborult, majd elsüllyedt. Eleinte attól tartottak, hogy a hajó tartályában lévő kétezer tonna üzemanyag és az autók tankjában lévő 5-5 liter benzin a vízbe kerül. Eddig körülbelül 700 tonna veszélyes anyagot sikerült kiszivattyúzni a roncs belsejéből.
A Tricolor balesete után a francia hatóságok azonnal riadót fújtak és figyelmeztető bójákat helyeztek el a roncs körül. Az autókat szállító hajó még el sem sülylyedt, amikor az éppen üresen, Rotterdam felé tartó német tulajdonú Nicola tartályhajó is nekiütközött. A franciák ekkor még úgy vélték: csak a véletlenek tragikus összjátéka, azaz a hajón lehalkított rádió meg a tengerészek figyelmetlensége okozhatta a balesetet. A Nicolát rövidesen sikerült kiszabadítaniuk a Belgiumból érkezett vontatóhajóknak.
A Vicky balesete óta két vontatóhajó és két helikopter tartózkodik a baleset helyszínén – nyilatkozta Mark Clark, a doveri parti őrség szóvivője.
A megsérült tankerből jutott valamennyi kerozin a tengerbe, de pillanatnyilag nem fenyeget környezeti katasztrófa – jelentette ki tegnap Willem Van Poucke, az ostendei parti őrség vezetője.
A spanyolországi Galícia tartomány után kedden Franciaországot is elérte a november 19-én elsüllyedt Prestige tankerből kifolyt nyersolaj. Eddig számos strand szennyződött és egyre több az elpusztult vagy olajos tollú madár. A parton tegnap elkezdték a rendkívül mérgező anyag szivattyúzását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.