Úgy módosult a médiatörvény október 15-én, hogy már nemcsak a hírműsorok, hanem „az időszerű eseményekkel foglalkozó műsorszámok” sem támogathatók. A műsorszolgáltatók ennek ellenére folyamatosan feltüntetik a szponzoráló cégeket ezekben a műsoraikban. Szakértők szerint a médiatörvény módosítása után a csatornákon időjárás-jelentésekben, az aktuális eseményekkel foglalkozó műsorokban (pl. RTL Klub: Heti Hetes, Találkozások, Fókusz; tv2: Aktív; MTV: NÉVshowR) sem szabadna a szponzoráló cégek nevét nyilvánosságra hozni. A módosított médiatörvény szellemében így a műsorszolgáltatóknak fel kellene mondaniuk sokmilliós támogatási szerződéseiket az időjárás-jelentésekben, a napi bulvárhíradókban hirdető cégekkel is. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a törvénymódosítás után azonban – értesüléseink szerint – még nem foglalkozott az üggyel.
A Fidesz szerint az ORTT-nek állásfoglalást kellene kiadnia arról, hogy milyen műsorok esnek az időszerű eseményekkel foglalkozó műsorszám kategóriájába. Az MSZP még nem alakította ki álláspontját. A kereskedelmi és közszolgálati műsorszolgáltatók és az ORTT illetékéseit lapzártáig nem értük el. Jogi szakértők állítják: az ORTT-állásfoglalások nem bírnak kötelező erővel, tehát félő, hogy nem tartják be a jogszabályt. Úgy tudjuk: az állásfoglalás tartalmáról a testület megállapodást kíván kötni a műsorszolgáltatókkal.
Emmanuel Macron a védelmi kiadások jelentős emelését jelentette be
