Tovább drágul az M5-ös

Európa legdrágább autópályája üzemel Budapest és Kiskunfélegyháza között, a díjak az M5-ösön nemhogy csökkentek, január 1-jétől emelkedtek. A kormány a jelek szerint nem tud mit kezdeni ezzel a problémával.

Putsay Gábor
2003. 01. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1994-ben megkötött, és a Horn-kormány idején több alkalommal módosított szerződés kizárólagos jogokat biztosít az üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-nek, ennek egyik hozadéka, hogy a magas díjakon felül az állam az adófizetők pénzéből évről évre milliárdokat fizet üzemeltetési hozzájárulás címén. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter minden alkalommal az Orbán-kabinet mulasztását hangoztatta. A Medgyessy-kormány nyolc hónapja alatt nem történt érdemleges lépés, holott a tárca vezetője ennek ellenkezőjéről mindig meggyőzően beszélt. Megoldatlan az autópálya továbbépítése is. Elvileg szóba jöhet az AKA Rt. kivásárlása, ami legkevesebb 150 milliárdjába kerülne az államnak, illetve az adófizetőknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.