Az osztrák koalíción belül olyan hangok hallatszanak, hogy Bécs esetleg nem írja majd alá áprilisban a csatlakozási szerződést, ha addig nem sikerül osztrák érdekek számára megnyugtató módon rendezni az unió és Ausztria közötti „ökopontvitát” az Alpokon áthaladó kamionforgalom korlátozásáról – írja a Bruxinfo. Az osztrák érvelés lényege, hogy az ország az észak– déli (német–olasz) és a kelet–nyugati közúti forgalom metszéspontjában fekszik, rendkívül sérülékeny természeti környezeti adottságokkal. Bécs éppen erre hivatkozva már 1992-ben elérte, hogy olyan megállapodást írhatott alá az Európai Közösséggel, amellyel jelentős mértékben csökkenthette a nehézgépjárművek környezetszennyező hatását.
Az osztrákok most egyebek között azt szeretnék, hogy további három évvel meghosszabbíthassák a 2003 végén lejáró ökopontrendszert – kompromisszum legközelebb azonban csak januárban várható. Megfigyelők mindazonáltal úgy vélik, hogy az osztrák környezetet ténylegesen megterhelő mértékű forgalommal nem a bővítésben érintett kelet–nyugati, hanem az észak–déli tengely mentén kell számolni. Ebből a szempontból a bővítési kártya az osztrákok kezében inkább csak ürügy egy sokkal nehezebb – németekkel és olaszokkal folytatandó – játszma eredményre vitelében.
Izrael rakétavédelem-fejlesztése magasabb szintre lépett + videó
