BÉT: befektetői találkozó

E hónap végén a legnagyobb pénzügyi központokban találkozik az intézményi befektetőkkel a tőzsde vezetése, a kibocsátók, valamint a Pénzügyminisztérium képviselője – ismertette a közelgő road show programját Horváth Zsolt vezérigazgató.

2003. 02. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Befektetői találkozóra készül a Budapesti Értéktőzsde. Február 26-án Londonban, a következő napon pedig New Yorkban ismertetik az intézményi befektetőkkel a magyar tőkepiac nyújtotta lehetőségeket. A tőzsde vezetőit a kibocsátók – Matáv, Mol, OTP, Nabi, Globus, az Államadósság Kezelő Központ és a privatizálás előtt álló Földhitel- és Jelzálogbank –, valamint a kormány képviseletében Salgó István helyettes államtitkár is elkíséri. A BÉT a jövőben évente három alkalommal szándékozik hasonló road show-t szervezni. Horváth Zsolt, a BÉT vezérigazgatója a Magyar Nemzet kérdésére elmondta, hogy ezúttal is meghívták a befektetői körútra László Csaba pénzügyminisztert, de ő egyéb elfoglaltsága miatt nem lesz ott.
Az idén és a következő két évben évi száz-száz millió forintot fordít a Budapesti Értéktőzsde és a hozzá csatlakozó pénzügyi vállalkozások a hazai tőkepiac modernizációját szolgáló szemléletformáló kampányára. A hazai tőkepiac hetven szereplője járul hozzá a kampány költségvetéséhez. A hozzájárulások fogadására és felhasználására a tőzsde igazgatósága létrehozta az Öngondoskodás – A Pénzügyi és Befektetési Kultúra Fejlesztéséért Alapítványt. A kuratóriumba a tőkepiac ismert szereplőit hívták meg. A kampány végrehajtásáért tizenkét cég, illetve konzorcium versenyez a nyilvános pályázat most zajló második fordulójában. Az eredményhirdetés március 4-én lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.