Jóval az eredeti vételár alatt adta vissza tulajdonosának a Lenau Reisen-Postakocsi Utazási Irodát az MP Rt., miközben az iroda nyereségesen működött. A társaság – mint ismert – 2002 februárjában vásárolta a pécsi székhelyű utazási irodát kilencvenmillió forintért, amit ugyanannak a tulajdonosnak húszmillió forintért adott el – értesült a Magyar Nemzet. Az MP Rt. illetékese információinkat sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta, úgy nyilatkozott, hogy a vételár üzleti titoknak minősül. Információink szerint az utazási iroda nyereségesen működött, tizennyolcmillió forint hasznot hozott szeptember végéig, a posta új vezetése a portfóliótisztítás során azonban az eladásról döntött.
Az elmúlt évtizedben mintegy 80-90 milliárd forint értékű beruházás maradt el a Magyar Postán: ennyi pénz lenne szükséges ahhoz, hogy az Európai Unió piacán kellő színvonalú szolgáltatást nyújtson a posta, illetve a dolgozók munkakörülményein javítani tudjon a társaság – jelentette ki tegnap Csáki György elnök a Postások Szakmai Egyesülete által rendezett fórumon. A postai liberalizációról, illetve az EU-s csatlakozással kapcsolatban az elnök elmondta: a társaságnak elsősorban a logisztikai, informatikai területen kell elvégeznie a szükséges fejlesztéseket, a csatlakozáskor biztosítania kell továbbá a teljes körű házhoz szállítást. A postai tarifák jelentős emelkedésére nem lehet számítani, ugyanis azok – tette hozzá Csáki – a bérekkel együtt növekednek. Mint arról korábban beszámoltunk, az MP Rt. üzleti tervének egyik változatában 3500 fős létszámleépítés és 600 posta megszüntetése szerepel. Csáki tegnap közölte: nem a létszámleépítésre törekednek, ugyanakkor hatékony és önfinanszírozó postát kívánnak működtetni, a hazai rendszer pedig túlméretezett. Hozzátette: a törvény szerint a 600 lakosnál kisebb településeken nem lenne köteles az MP Rt. hivatalt működtetni, ez pedig 622 postát érint.
Kalmár István, az MP Rt. volt elnök-vezérigazgatója lapunkkal közölte: óriási hiba lenne a postahálózatot leépíteni. A legtöbb településen a posta az egyetlen intézmény, az EU-direktívák betartása – többek között a teljes körű házhoz szállítás – miatt a hivatalok számának egyidejűleg milliárdokat kellene új beruházásokra költeni.
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
