Egy átvilágítás keretében szolgáltatja ki teljes vagyoni helyzetét a Pénzügyminisztériumnak a városháza a metróépítés finanszírozási megoszlása ürügyén. A tárca ugyanis egy minden részletre kiterjedő kérdőívet küld kitöltésre a városházának a főváros gazdálkodásával kapcsolatban.
Elfogadhatatlannak tartja a városvezetés által tervezett – lapunk által elsőként megírt – privatizációt a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció. Mint Deutsch Tamás fogalmazott: a múlt elkezdődött, meg kell akadályozni a 90-es évek közepét idéző újabb tavaszi végkiárusítást. A frakcióvezető szerint a Vízművek Rt. és a csatornázási művek esetében is bebizonyosodott, hogy a magánosítás nem jár előnnyel: az árak nagyobb ütemben emelkedtek, mint előtte, nem cserélték ki a csőhálózatot, nem javult a szolgáltatások színvonala, a városvezetés pedig nem hajtott végre nagyobb fejlesztéseket a befolyt pénzből, s metró sem épült. Ennek a privatizációnak a szelleme járja be most is a városházát – mondta. Deutsch úgy véli: nem véletlen, hogy csöndben van a fővárosi koalíció, ám ezt nem szabad hagyni, átlátható, ellenőrzött és nyilvános privatizációs stratégiát lehet csak kidolgozni. Felszólította az önkormányzat vezetőit, hogy a három legnagyobb szakbizottság bevonásával készítsék el a terveket, s azokba számos, a budapestieket védő garanciát építsenek be.
Mint arról beszámoltunk, megbízható értesüléseink szerint privatizációra készül a főváros vezetése annak érdekében, hogy előteremtse a 35 milliárd forintos, MSZP által szorgalmazott költségvetési pluszkiadásokra és a metróépítésre a fedezetet. A részben vagy teljesen értékesítendő cégek között a BKV Rt., a közterület-fenntartó vállalat vagy a Főtáv Rt. jöhet szóba.
Magyar Péterék hazudtak a rendezvényük költségeiről