A vásárlók árérzékenységének számos jelét megfigyelhetjük az autóeladások terén. Egyrészt előnyben részesítik a kisutókat és a kompakt modelleket, másrészt csak viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, hogy az igazán jól felszerelt változatokat válasszák. Azt gondolhatnánk, ilyen környezetben nem sok esélye van a Mitsubishi Space Wagonnak, hiszen 4,6 méter hosszú, hétüléses, és 2,4 literes, 150 lóerős motorja van, ami – ha kell, ha nem – állandóan hajtja mind a négy kereket.
Ám elég csak néhány napra próbára tenni a japánok buszlimuzinját, hogy meggondoljuk magunkat. A testes karosszéria, a tekintélyes teljesítményű motor és az igényes hajtáslánc ellenére a Space Wagon nem fogyaszt vészesen sokat. Az általunk mért 11 literes átlag ugyan több, mint a közel ekkora, de szerényebben motorizált és elsőkerék-hajtású riválisoké, ám a Mitsubishi nem is tagadja, hogy a Space Wagonnal rétegigényt akar kielégíteni. Összkerékhajtású kocsit ugyanis csak az vesz, akinek szüksége van az ilyen autó képességeire. S ha eltekintünk a hajtáslánc jellegéből adódó többletfogyasztástól, a Space Wagon szinte minden tekintetben jelesre vizsgázik. Makulátlan a minősége, remek az utastér és a csomagtartó variálhatósága, feltűnően kényelmesek az ülések, illetve a nyomatékra hangolt – és részterhelésnél különlegesen környezetbarát működésű – motor révén dinamikus, ám mégis megnyugtató a kocsi menetteljesítménye.
A kocsi formaterve ugyan senkit nem fog lázba hozni – a karosszéria vonalain már érződik, hogy a Space Wagon a 90-es évek közepén született –, de ez önmagában nem baj, hiszen a kocsi tipikus vevőköre nem feltűnősködő. Sokkal kellemetlenebb viszont, hogy nagyon kicsi a hatótávolság. Az összkerekes hajtáslánc nagyobb helyigénye miatt ugyanis csupán ötvenliteres üzemanyagtartály fért a Space Wagon padlója alá, így két tankolás között csak különlegesen takarékos vezetéssel vagy nagyon ideális körülmények között tehetünk meg 500 kilométert. Ez azért nagy hátrány, mert a Space Wagon akár családok, akár cégek részére tipikus utazóautó, amellyel hosszú utakat tesznek meg.
A Space Wagon csúcsmodelljéért 8,8 millió forintot kérnek. A bizonyítottan megbízható technika mellett ezért a pénzért jár a négy légzsák, a hétüléses kivitel, az állandó összkerékhajtás, a klíma és sok kényelmi extra is.

Egyre nagyobb bajban van Ruszin-Szendi Romulusz, akár tíz évet is kaphat