Terepjáró-örökség

A Mitsubishi palettáján több különleges modell is van. Ilyen a Space Wagon is; bár a japán márka évtizedes hagyományokkal bír a ma már tömegautónak tekinthető egyterűek építése terén, modern motorja és összkerekes hajtáslánca révén ez a jármű ritkaságszámba megy e műfajban.

Hajdu Imre
2003. 03. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vásárlók árérzékenységének számos jelét megfigyelhetjük az autóeladások terén. Egyrészt előnyben részesítik a kisutókat és a kompakt modelleket, másrészt csak viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, hogy az igazán jól felszerelt változatokat válasszák. Azt gondolhatnánk, ilyen környezetben nem sok esélye van a Mitsubishi Space Wagonnak, hiszen 4,6 méter hosszú, hétüléses, és 2,4 literes, 150 lóerős motorja van, ami – ha kell, ha nem – állandóan hajtja mind a négy kereket.
Ám elég csak néhány napra próbára tenni a japánok buszlimuzinját, hogy meggondoljuk magunkat. A testes karosszéria, a tekintélyes teljesítményű motor és az igényes hajtáslánc ellenére a Space Wagon nem fogyaszt vészesen sokat. Az általunk mért 11 literes átlag ugyan több, mint a közel ekkora, de szerényebben motorizált és elsőkerék-hajtású riválisoké, ám a Mitsubishi nem is tagadja, hogy a Space Wagonnal rétegigényt akar kielégíteni. Összkerékhajtású kocsit ugyanis csak az vesz, akinek szüksége van az ilyen autó képességeire. S ha eltekintünk a hajtáslánc jellegéből adódó többletfogyasztástól, a Space Wagon szinte minden tekintetben jelesre vizsgázik. Makulátlan a minősége, remek az utastér és a csomagtartó variálhatósága, feltűnően kényelmesek az ülések, illetve a nyomatékra hangolt – és részterhelésnél különlegesen környezetbarát működésű – motor révén dinamikus, ám mégis megnyugtató a kocsi menetteljesítménye.
A kocsi formaterve ugyan senkit nem fog lázba hozni – a karosszéria vonalain már érződik, hogy a Space Wagon a 90-es évek közepén született –, de ez önmagában nem baj, hiszen a kocsi tipikus vevőköre nem feltűnősködő. Sokkal kellemetlenebb viszont, hogy nagyon kicsi a hatótávolság. Az összkerekes hajtáslánc nagyobb helyigénye miatt ugyanis csupán ötvenliteres üzemanyagtartály fért a Space Wagon padlója alá, így két tankolás között csak különlegesen takarékos vezetéssel vagy nagyon ideális körülmények között tehetünk meg 500 kilométert. Ez azért nagy hátrány, mert a Space Wagon akár családok, akár cégek részére tipikus utazóautó, amellyel hosszú utakat tesznek meg.
A Space Wagon csúcsmodelljéért 8,8 millió forintot kérnek. A bizonyítottan megbízható technika mellett ezért a pénzért jár a négy légzsák, a hétüléses kivitel, az állandó összkerékhajtás, a klíma és sok kényelmi extra is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.