Nagy kihívás elé állítja az európai uniós csatlakozás a csaknem 27 ezer magyar fuvarozót, mikrovállalkozót – mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára. Hozzátette: számukra a túlélésnek vannak bizonyos technikái, csak kérdéses, hogy megtalálják-e ezeket. Ilyen lehet, ha a vállalkozó egy nagyobb céghez csatlakozik, vagy önálló gazdasági társaságba tömörülnek a kisvállalkozások. Dittel szerint a járművek döntő többsége megfelel majd az uniós követelményeknek.
Érthetetlen számára ugyanakkor, hogy a Széchenyi-kártya igénybevételének lehetőségéből miért zárták ki a fuvarozókat. Igaz – tette hozzá –, a belföldi fuvarozásban részt vevők újból igényelhetik a hitelkerettel járó plasztiklapot, ám a nemzetközi szállításban részt vevők nem. A hazai vállalkozók preferálására az uniós csatlakozásig van mód, s erre mindenképpen szükség is lenne – tette hozzá a főtitkár.
A magyar fuvarozóvállalkozások problémái között említette Dittel Gábor az ausztriai ökopontrendszert. Ismeretes, hogy a szomszédos ország környezetvédelmi okokra hivatkozva szigorú korlátokat állít az országába érkező járművek számának, holott a nemzetközi forgalomban részt vevő magyar kamionok modernek.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére