Csaknem ötvenezer új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek az első negyedévben Magyarországon, 26 százalékkal többet, mint az elmúlt év hasonló időszakában – tudtuk meg a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesületétől (MGE).
Az egyesület szerint az első negyedévben 5446 darab, 3,5 tonnánál alacsonyabb súlyú haszongépjárművet adtak el, 10 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ebben az időszakban. Az értékesített, 3,5 tonna feletti gépjárművek száma 9,7 százalékkal, 1267-re növekedett egy év alatt.
Az első negyedévben eladott személygépkocsik közül továbbra is a legtöbb a kisautó kategóriába tartozó. E kategóriából 24 727 darabot értékesítettek. Az MGE adatai szerint a Suzuki az első három hónapban 28 százalékra növelte piaci részesedését az egy évvel korábbi 23,8 százalékról. Ebben a három hónapban
13 254 darab új Suzuki személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 48,8 százalékkal többet, mint 2002 azonos időszakában. A második legnagyobb forgalmazó, az Opel 5561 új gépkocsit adott el, ez 12,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, a márka piaci részesedése azonban 11,8 százalékra mérséklődött a tavaly első negyedévi 13,2 százalékról. Renault gépkocsikból 3716 fogyott, 242 darabbal kevesebb, mint egy évvel korábban. A Renault 7,9 százalékkal részesedett a magyar piacon az első negyedévben, szemben az előző évi 10,6 százalékkal. Nőtt a Volkswagen gépkocsik eladása, ebből a márkából 2832 darabot adtak el, egy évvel korábban pedig 2720-at. A gyártó piaci részesedése 7,3 százalékról 6 százalékra esett
vissza. Az ebben az időszakban 6,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Peugeot 3054 darab gépkocsit adott el, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Skoda csaknem 70 százalékkal növelte eladásait, 3619 autót értékesített az idén az első három hónapban, ezzel 7,7 százalékra emelkedett a részesedése az előző évi 5,7 százalékról.

Húszéves lány vesztette életét a bakonypéterdi tragédiában