Stratégiai piacként tarjta számon továbbra is Magyarországot a Citroën autóipari óriáscég – mondta tegnap Michel Vigier, a Citroën Hungária Kft. ügyvezető igazgatója az októberben nyíló irodaház- és bemutatóközpont ünnepélyes alapkőletételén. A hazai vezérképviselet új létesítménye két és fél milliárd forintért épül: az M5-ös autópálya bevezető szakasza mentén levő harmincháromezer négyzetméteres telken kétszintes, hatezer négyzetméter alapterületű székházat emelnek, ahol az irodák mellett többek között a Citroën Hungária első, saját tulajdonú márkakereskedését rendezik be. Az objektumban raktár, oktatóközpont, valamint egy szerviz is helyet kap. Külső infrastruktúraként 300 millió forintos költségen egy körforgalmú csomópontot épít a Citroën.
A francia cég 1994-ben nyitotta meg vezérképviseletét hazánkban. Az első évben 250, tavaly pedig 10 580 járművet értékesítettek a márkakereskedések. A Citroën 5,26 százalékos részesedést ért el tavaly a piacon, a legkeresettebb típusa a Xara volt. Az autógyártók rangsorában a hetedik helyet foglalja el hazánkban a francia márka, az első negyedévben elsősorban a C3-as iránt érdeklődtek a vevők. Michel Vigier elmondta: 2003-ban 12 ezer jármű eladását tervezik, ezzel elérnék a hatszázalékos értékesítési részesedést.
A szerződéses partnerek révén az ország negyvenhat pontján működik márkakereskedés. A hálózatban 1200 embert foglakoztatnak, az új központban további százan dolgoznak októbertől. Az európai uniós csatlakozás jelentős változásokat hoz majd a Citroënnél is, így például külön kell választani az autókereskedést a szervizeléstől, s a képviseletek területi kizárólagossága is megszűnik.

Füstös szobák titka – ő küldte Gyurcsánynak a selyemzsinórt