Alig négy nappal azután, hogy Bátaszéken olyan utat avatott ünnepélyesen a közlekedési tárca, amelyet már régen használatba adtak, tegnap olyan projektet ünnepeltek Szekszárdon, amelyik még messze van attól, hogy késznek lehessen nevezni. Az 56-os főút Szekszárdot elkerülő szakaszán van egy felüljáró, amelyről nem lehetett lekanyarodni az alatta húzódó útra. A hiányzó fel- és lehajtó ág kiépítését a Széchenyi Plusz nevű gazdaságélénkítő program részeként rendelte el az Orbán-kormány. Ez a beruházás abban az állapotban van, hogy rá lehet engedni a forgalmat, ám nagyon sok mindent még ezután kell megvalósítaniuk a kivitelezőknek. Ezek közül a legfontosabb a zajvédő falak felrakása, mivel a környéken lakók nyugalmát zavarja az akadálytalanul áradó hang és kipufogógáz.
Az Orbán-kormány által a kivitelezésig elvitt beruházások közül háromnak lett volna esedékes tegnap az avatóünnepsége, ha nincs kormányváltás. Az M3-as autópálya építői tovább végezhették volna a munkát, és már készen lenne a sztráda folytatása 12 és fél kilométer hosszban, Polgártól Görbeházáig. Felavatták volna az M7-es autópálya Becsehely–Letenye közötti, majdnem kilenc kilométeres szakaszát, s vele egyszerre elkészült volna a Szlovéniával összeköttetést biztosító, 18 és fél kilométernyi M70-es autóút is.
A Medgyessy-kormány ezeket a szerződéstervezeteket felszámolta, amivel mindhárom projekt esetében elvesztegetett több mint egy-egy évet, és nem sikerült megtakarítania egyetlen forintot sem. Emlékezetes, hogy előbb 138 milliárd forintnyi, utóbb 131 milliárd forintnyi „rossz” szerződésről beszélt az MSZP–SZDSZ-es vezetés, amellyel szemben végül 128 milliárd forintért szerződött a szóban forgó építésekre. A végső verzió szerint a Vegyépszer vezette konzorciumok is nagyjából annyiért vállalták és teljesítették volna az építést, mint a külföldi tulajdonú cégek.
***
Meghívó A szekszárdi Duna-híd avatására.
Július 4-ére Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter hivatalosan levélben meghívta a korábbi kormányok közlekedési minisztereit – áll a gazdasági és közlekedési tárca közleményében. Meghívást kapott Siklós Csaba, Lotz Károly és Fónagy János. „A miniszter a meghívással azt kívánta hangsúlyozni, hogy a híd és a hozzá tartozó M9-es út építése és átadása egy kormányzati ciklusokon átívelő, a napi pártpolitika felett álló esemény” – áll a közleményben. (MTI)
Robbantás okozta több ember halálát + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!