Félkész utak avatója

Ha nincs kormányváltás, eddig három útépítési program ért volna véget: az M3-as autópálya, az M7-es autópálya, valamint az M70-es autóút továbbépítésre kijelölt szakaszait lehetett volna átadni. Ezzel szemben a kormányváltás óta nem épült új autópálya, ellenben a jelenlegi hatalom az Orbán-kabinet által elkezdett beruházásokat avatja, jobbára félkész állapotban.

2003. 06. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alig négy nappal azután, hogy Bátaszéken olyan utat avatott ünnepélyesen a közlekedési tárca, amelyet már régen használatba adtak, tegnap olyan projektet ünnepeltek Szekszárdon, amelyik még messze van attól, hogy késznek lehessen nevezni. Az 56-os főút Szekszárdot elkerülő szakaszán van egy felüljáró, amelyről nem lehetett lekanyarodni az alatta húzódó útra. A hiányzó fel- és lehajtó ág kiépítését a Széchenyi Plusz nevű gazdaságélénkítő program részeként rendelte el az Orbán-kormány. Ez a beruházás abban az állapotban van, hogy rá lehet engedni a forgalmat, ám nagyon sok mindent még ezután kell megvalósítaniuk a kivitelezőknek. Ezek közül a legfontosabb a zajvédő falak felrakása, mivel a környéken lakók nyugalmát zavarja az akadálytalanul áradó hang és kipufogógáz.
Az Orbán-kormány által a kivitelezésig elvitt beruházások közül háromnak lett volna esedékes tegnap az avatóünnepsége, ha nincs kormányváltás. Az M3-as autópálya építői tovább végezhették volna a munkát, és már készen lenne a sztráda folytatása 12 és fél kilométer hosszban, Polgártól Görbeházáig. Felavatták volna az M7-es autópálya Becsehely–Letenye közötti, majdnem kilenc kilométeres szakaszát, s vele egyszerre elkészült volna a Szlovéniával összeköttetést biztosító, 18 és fél kilométernyi M70-es autóút is.
A Medgyessy-kormány ezeket a szerződéstervezeteket felszámolta, amivel mindhárom projekt esetében elvesztegetett több mint egy-egy évet, és nem sikerült megtakarítania egyetlen forintot sem. Emlékezetes, hogy előbb 138 milliárd forintnyi, utóbb 131 milliárd forintnyi „rossz” szerződésről beszélt az MSZP–SZDSZ-es vezetés, amellyel szemben végül 128 milliárd forintért szerződött a szóban forgó építésekre. A végső verzió szerint a Vegyépszer vezette konzorciumok is nagyjából annyiért vállalták és teljesítették volna az építést, mint a külföldi tulajdonú cégek.
***
Meghívó A szekszárdi Duna-híd avatására.
Július 4-ére Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter hivatalosan levélben meghívta a korábbi kormányok közlekedési minisztereit – áll a gazdasági és közlekedési tárca közleményében. Meghívást kapott Siklós Csaba, Lotz Károly és Fónagy János. „A miniszter a meghívással azt kívánta hangsúlyozni, hogy a híd és a hozzá tartozó M9-es út építése és átadása egy kormányzati ciklusokon átívelő, a napi pártpolitika felett álló esemény” – áll a közleményben. (MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.