A postaautó szennyezőbb a vonatnál

A közúti járművek okozta környezetszennyezés tízszer olyan nagy, mint a vasúti szerelvényeké, ezért a Levegő Munkacsoport rendkívül hibás döntésnek tartja a Magyar Posta (MP) Rt. részéről, hogy 2004-től teherautókkal váltják ki a postavonatokat.

Putsay Gábor
2003. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról tegnap beszámoltunk: az MP Rt. 2004-től kizárólag közúton továbbítja levél- és csomagküldeményeit, ami annyit jelent, hogy a főváros és a vidéki központok között napi rendszerességgel közlekedő postavonatokat megszüntetik. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke lapunknak elmondta: környezetvédelmi és társadalmi szempontból egyaránt hibás döntésnek tartják, hogy a posta leállítja vonatait, amelyek helyett nehézgépjárműveket közlekedtet a jövőben. A közúti járművek okozta környezetszennyezés – károsanyag-kibocsátás, zajártalom – tízszer olyan nagy, mint a vasúti szerelvények esetében, a posta pedig rendszeresen és hosszú távon továbbít küldeményeket. Lukács András hozzátette: a településeken áthaladó teherautók zavarják a lakókat, ezenkívül tönkreteszik az utakat. Ma, amikor országszerte társadalmi feszültségeket okoz a forgalom nagysága és az úthálózat áteresztőképessége közötti jelentős eltérés, egyre több ember tiltakozik a növekvő nehézgépjármű-forgalom ellen, felelőtlenség a posta részéről, hogy elsősorban gazdasági okokból a közút mellett foglal állást. Lukács András közölte: korábban felhívták a MÁV Rt. vezetőinek a figyelmét, hogy a posta az új logisztikai központ megnyitását követően várhatóan lemondja a vasúti fuvarokat.
A szállítási rendszer átalakítását a posta vezetése egyrészt azzal indokolja, hogy a 2004 elején átadandó budaörsi logisztikai központba telepítik a Keleti pályaudvaron működő levél- és csomagfeldolgozó egységeket. A társaság szerint közúton könnyebben szervezhető a szállítás, nem terhelik egyszerre a vidéki központokat, és megoldható a küldemények továbbítása postától postáig. A teherautókon kívül több mint ezer gépjárművet vásárol a társaság, mivel a kistelepüléseken kiterjesztik a mobil postahálózatot, ami miatt számos hivatalt bezárnak.
A vasúti szerelvények évente egymillió kilométert tesznek meg, a posta a szállítmányok továbbításáért 450 millió forintot fizet a MÁV Rt.-nek. A vasúttársaság illetékesei szerint mindeddig önköltségi áron továbbították a posta szerelvényeit.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.