Megjelent az első magyar prémium

Nagy Ottó
2003. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre keresettebbek a növekvő sörpiacon a Borsodi Sörgyár termékei, s nem véletlen, hogy a vállalat adózás előtti eredménye tavaly több mint 26 százalékkal emelkedett. Az elmúlt évben Magyarországon a teljes sörpiaci értékesítés meghaladta a 7,4 millió hektolitert, mely mintegy négyszázalékos növekedést jelent, ezen belül a Borsodi Sörgyár piaci részesedése is emelkedett. A sörgyár összértékesítése 2,3 millió hektoliter volt, amely közel ötszázalékos növekedést mutat 2001-hez képest, tehát a vállalat értékesítése nagyobb volumenben növekedett, mint a teljes sörpiac – tudtuk meg Bognár Gyula vezérigazgatótól.
A Borsodi Sörgyár Rt. vezető terméke a Borsodi Sör, amely az összértékesítésben és a sörpiacon is a legnagyobb részesedéssel bír, ugyanis jelenleg Magyarországon minden negyedik értékesített sör Borsodi. A termék ismertsége és kedveltsége minden országrészben javult, ezt tükrözi a termék négyszázalékos növekedése is – mondta a vezérigazgató.
A Borsodi Sör tavaly egyedi, egyliteres palackban is a piacra került és mind a kereskedők, mind a fogyasztók részéről kedvező a fogadtatása a manapság különlegesnek számító kiszerelésnek. A csomagolással a vállalat igyekezett környezetvédelmi szempontoknak megfelelő, betétdíjas üvegpalackot a piacra bevezetni – ismertette Bognár Gyula, megemlítve: a vállalat teljes sörértékesítésének mintegy 65 százaléka kerül üvegpalackokban a boltok polcaira, emellett folyamatosan, rendkívül nagy ütemben nő a dobozos kiszerelésű termékek aránya is az összforgalmon belül.
Bognár Gyula elmondta, az idén 30 éves vállalat sikerének kulcsa a hosszú távú, stratégiai gondolkodás, a konzekvens márkaépítés, a stabilan jó minőség, a termelékenység európai színvonala, valamint a kiemelkedő költséghatékonyság mellett a vállalat innovációs tevékenységében rejlik. Ez utóbbinak köszönhető például, hogy a tavalyi évben új terméket köszönthettünk a hazai sörpiacon, a Stella Artois non-alkoholicot, amely jelentős fogyasztói igényeket hivatott kielégíteni az alkoholmentes termékek szegmensében.
Az idei év újdonsága a Borostyán sör, mely új kategóriát igyekszik teremteni a hazai sörök piacán, és amely az első hazai fejlesztésű prémium termék – mondta Bognár Gyula. Hozzátette, a sör hagyományos főzési eljárással készül, kizárólag természetes alapanyagokból: a legtisztább karsztvízből, malátából, kukoricadarából és komlóból. Sötétebb színe ellenére könnyen fogyasztható, frissítő ital, ízét kifejezetten a magyar sörfogyasztók ízlésének figyelembevételével alakították ki. Két hónappal a piaci megjelenése után sikerült a fogyasztók ízlését eltalálni. Az eladások messze túlszárnyalták terveiket, hiszen két hónap után a hazai gyártású prémium termékeik közel 15 százalékát a Borostyán teszi ki.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.