Jogi szakértők és ellenzéki képviselők szerint a hűtlen kezelés gyanúját veti fel, ha megvalósulna mindaz, amelyet Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója mondott egy, a beruházás előkészítését szolgáló megbeszélésen, amelynek jegyzőkönyve lapunk birtokába került.
*
Ismert, hogy az M3-as továbbépítése során jelentős mennyiségű és eszmei értékű régészeti leletet találtak, s ennek következtében jött az az ötlet, hogy Polgárnál alakítsanak ki egy régészeti parkot, esetleg kempinget vagy szállodát és kiszolgálólétesítményeket. Előzetes számítások szerint a beruházás legkevesebb 1,8-2 milliárd forintba kerülne. A Hajdú-Bihar megyei önkormányzat szocialista vezetése által szervezett megbeszélésen részt vett az ÁPV Rt., a Nemzeti Autópálya Rt., a kancellária és az Eötvös Loránd Tudományegyetem egy-egy képviselője is.
A jegyzőkönyv tanúsága szerint Bodnár Zoltán kifejtette: „Azt kellene kitalálni, hogy az NA Rt. milyen formában tudja odaadni ezt a pénzt. Vannak olyan elemei, mint például: utak, közművekkel kapcsolatos költségek, amelyeket hozzá lehetne tenni a Görbeháza–Polgár közötti szakasz építési költségeihez pótmunkaként. A pénzt ki tudjuk gazdálkodni, amely ebben az évben és a jövő évben is 400-500 millió forint.” A pénz átadása után a megye által létrehozott kht. vállalná át a pihenőpark létrehozásának és üzemeltetésének költségeit. Ennek vezetőjét már ki is nevezték havi hatszázezer forintos fizetéssel, holott még kormányzati jóváhagyás sem született a beruházással kapcsolatban.
Rácz Róbert, a Fidesz Hajdú-Bihar megyei képviselője szerint az önkormányzat szocialista vezetése egy olyan projektre készül megállapodást kötni, amelyre egyáltalán nincs meg a fedezet. Szóbeli ígéret hangzott el az NA Rt. részéről a kilencszázmillió forintra vonatkozóan, a másik kilencszázmillió forint viszont még a láthatáron sincs. A politikus gyanúsnak nevezte, hogy az autópályára szánt pénzekből adjanak át erre a célra kilencszázmillió forintot, hiszen ez a feladat már nem tartozik az NA Rt. profiljába. Felháborítónak nevezte azt is, hogy a megye MSZP-s vezetése semmi kivetnivalót nem talált a gyanús tranzakcióban.
Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnöke lapunknak úgy vélekedett: az előző kormány alatt is több terv készült az NA Rt. megbízásából a pihenőparkra vonatkozóan. A teljes költség a 2,5 milliárd forintot is elérheti, ezt azonban nem tudja egyedül finanszírozni az NA Rt. Ezért hozták létre azt a közhasznú társaságot, amely majdan üzemeltetné a parkot, előtte pedig lebonyolítaná a pályázatokat és koordinálná a szervezési munkákat. Kijelentette: a pótmunkára vonatkozó javaslata úgy vetődött fel, hogy a feladatok átadásával utalnák át a pénzt a kht.-nak, hiszen az NA Rt. nem üzemeltethetné a parkot, viszont kötelessége gondoskodnia a leletek elhelyezésről. A kulturális örökség egy olyan bemutatási formája valósulna meg itt valós munkavégzéssel, amely egy kivételes lehetőség, s nemzeti érdek egyben – közölte Bodnár Zoltán, hozzátéve, hogy az ilyen jellegű pihenőparkok Nyugat-Európában is fellelhetők.
Mint ismert, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. az útdíjakból befolyó bevételeinek egy tekintélyes részét pénzpiaci befektetésre fordította. Az ÁAK Rt. igazgatóságának az elnöke Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnöke.
Századvég: Őrzi vezető szerepét a Fidesz-KDNP