„Szalonokat” akar a sörfőzde

A kocsmák, vendéglátóhelyek színvonalának emelésével és hangulatuk kellemesebbé tételével magasabb fogyasztásra lehetne bírni a vendégeket, egy kellemes szalonban valószínűleg több sört innának – vázolta a stagnáló sörpiac bővítésének egyik lehetőségét Wenckheim István, a Szalon sört jegyző Pécsi Sörfőzde Rt. ügyvezető igazgatója. Elmondta azt is, hogy a gyár már évekkel ezelőtt reagált a fogyasztói igényekre és 1996 óta forgalmazza a radlert, a citromízű üdítő sört.

Nagy Ottó
2003. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jó volt a június, pótolta az első negyedév kieséseit, ezért a második negyedévvel már elégedettek vagyunk – mondta Wenckheim István, az idén 155 éves Pécsi Sörfőzde Rt. ügyvezető igazgatója, megemlítve egy másik majdnem jubileumot is, nevezetesen azt, hogy a cég egyik fő terméke, a Szalon sör az idén 95 éves. A Szalon 1907 óta folyamatosan jelen van a magyar piacon, és ennek a tradíciónak és folyamatosságnak köszönhetően sikerült egy erős regionális, de országos terjesztésű márkát is felépíteniük a gyár vezetőinek. Ebben persze nagy szerepe van annak is, hogy Dél-Magyarországon mi vagyunk az egyetlen sörfőzde, és ezt a munkát az is segítette, hogy a Szalonunk igazi magyar termék, amit a lassan évszázados főzési kultúránk is erősít és megkülönböztet a többi, lassan uniformizált sörtől – mondta Wenckheim István. Az igazgató ennek kapcsán figyelmeztetett arra is, hogy a magyar piacon is sok a külföldi márka, és az unióban még több lesz.
Wenckheim István elmondta: évi 500 ezer hektoliteres termelésükkel jól helytállnak a piacon, és szép termékpalettát kínálnak a kereskedőknek és rajtuk keresztül a fogyasztóknak. A cég fő terméke természetesen a Szalon, amely az összforgalom 65-70 százalékát teszi ki. Meghatározó termékük még a Gold Fassl és az importból származó Ottakringer. A negyedik bástya a 0,33-as palackban kapható Radler, amely nem „tiszta” sör, hanem egy citromos üdítővel kevert söralapú könnyű ital. A Radlert 1996-ban kezdtük forgalmazni, felismerve, hogy a sörhöz ma, különösen a fiatalok, ritkán, vagy egyáltalán nem nyúlnak – mondta az igazgató. Mi arra alapozunk, hogy így ez a korosztály is megkedveli a sört.
A sörfogyasztás ugyanis összességében stagnál, főleg azért, mert a gyárak egymással, és nem együtt a fogyasztóért harcolnak, ami nem vezet új piacok teremtődéséhez. Pedig a piacban benne van a növekedés lehetősége, és nem elérhetetlen cél, hogy a mai 70 literes egy főre eső fogyasztást a korábbi 100 literes fogyasztásra emeljük. Nem kocsmákat, vendéglátóhelyeket kellene tehát megvenniük a gyáraknak, hanem a meglévő egységeket, a tulajdonképpeni fogyasztási bázist kellene magasabb színvonalra emelniük, vagy legalábbis ehhez segítséget adniuk. – Mi ezt tesszük – mondta Wenckheim István –, segítünk a vendéglátóhelyek felújításában, mert bízunk abban, hogy egy kellemesebb hangulatú kocsmába szívesebben ülnek be az emberek, ahol persze több sört is fogyasztanak.
***
Új nagykövetet választottak.
Július 10-én Németh Kristóf színművészt választotta meg az elkövetkezendő esztendő új sörnagykövetének a Magyar Sörgyártók Országos Szövetsége. A posztot jelképező oklevelet Tömör László, a szövetség elnöke adta át a színésznek, akiről köztudott, hogy nagy kedvelője e nedűnek. A beiktatási ceremónián részt vett a tisztet eddig betöltő Farkasházy Tivadar, valamint számos közéleti személyiség is. A sörnagykövet feladatai közé tartozik a kulturált sörfogyasztás, illetve a sörkultúra népszerűsítése különböző rendezvényeken, fórumokon a hölgyek körében is. A feladat természetesen akkor is nemes, ha úton-útfélen látható, tapasztalható, hogy a sörfőző cégek meglehetősen sokat fordítanak a folyékony kenyér népszerűsítésére, és fogyasztásának növelésére igyekeznek rábírni a vásárlókat (Szalon-utcabálok, Borsodi Beach, Borsodi Liga, Arany Ászok-grundeszliga, Stella-filmvetítések, Amstel-kocertek). Ezekre a fogyasztásösztönző rendezvényekre érdemes odafigyelni és persze ott inni is némi sört. Mégpedig nyugodtan, ugyanis az Osztrák Serfőzők Szövetségének állítása szerint a „sörhas” nem egyéb egy mítosznál. A szövetség szerint ugyanis fél liter árpalé kevesebb kalóriát tartalmaz, mint két kis pohár joghurt. Ezért aztán nincs mitől tartaniuk a vonalaikra sokat adó sörbarátoknak, ellenkezőleg, a sörfogyasztás számos egészségügyi előnnyel is jár – vallják a serfőzők. Ezek szerint az, aki sört iszik, védi magát az infarktussal szemben, csökkenti a vérnyomását és kisebb valószínűséggel betegszik meg rákban. Mindennek feltétele azonban a mérsékelt sörfogyasztás, napi fél, illetve egy liter sör – mindenképpen – ajánlott.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.