Újított és vezeti a piacot a Dreher

Nagy sikert hozott a Dreher Sörgyárak Rt.-nek az elmúlt esztendő, mert a cég a piac növekedésénél nagyobb arányban bővítette értékesítését, azaz az elmúlt évben a legnagyobb piaci növekedést a Dreher Sörgyárak Rt. érte el. A piacvezető sörgyártó így közel 2,3 millió hektoliteres értékesített mennyiséggel 30,6 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak – tájékoztatta lapunkat Ruttkay Andrea Dóra, a Dreher Sörgyárak Rt. kommunikációs vezetője.

Nagy Ottó
2003. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A piaci szegmenseket tekintve a korábbi trendek folytatását tapasztaltuk, a legnagyobb növekedést cégünk a középkategóriás sörökkel érte el. Az idetartozó – és kisebb „fazonigazításon” átesett – Arany Ászok értékesítése 2002-ben több mint tíz százalékkal nőtt, ezért bátran állíthatjuk, hogy ez a sörünk továbbra is a legdinamikusabban fejlődő márka szegmensében. Akárcsak egy évvel korábban, ismét várakozásainknál nagyobb sikerrel szerepelt tavaly a Kőbányai Sör, amiben kiemelkedő szerepe volt annak is, hogy ez a márkánk is megjelent dobozos kiszerelésben – mondta Ruttkay Andrea Dóra.
A prémium sörök piacán változatlanul stagnálás figyelhető meg – folytatta a kommunikációs vezető. Ebben a szegmensben gyakorlatilag csak az egyetlen magyar prémium márka, az új formában piacra kerülő Dreher tudott növekedést elérni, amelyet ezzel a lépéssel sikerült minden szempontból a megfelelő helyre tenni a fogyasztók értékítéletében. A szuperprémium kategóriába tartozó sörök közül a legnagyobb arányú növekedést az egyetlen valódi pilseni sör, a Pilsner Urquell tudhatta magáénak, hiszen két és félszer annyi kelt el belőle, mint 2001-ben, amivel máris vezető import márkává lépett elő – tette hozzá.
Tavasztól már a boltok polcain található egy további új dobozos, a Dreher Lager is – mondta Ruttkay Andrea Dóra, megjegyezve, hogy a csomagolási fajtát tekintve továbbra is hódít a dobozos változat. A dobozos sörök iránti kereslet növekedését jól mutatja, hogy a Dreher Rt. dobozossör-forgalma az elmúlt években többszörösére emelkedett. Ezért is döntött a részvénytársaság a tavalyi év legnagyobb beruházásaként doboztöltő kapacitásának növelése mellett.
A fogyasztási szokások változása is tapasztalható ebben az üzletágban, ugyanis a hordós sörök forgalma a sörözőkben, éttermekben is csökkent. Mi természetesen szeretnénk, ha a csapolt sör piacvesztése megállna, amit a fogyasztásukra ösztönző akciókkal, promóciókkal igyekszünk elérni – mondta Ruttkay Andrea Dóra, aki az újdonságokra rátérve ismertette: az alkoholmentes sörök bővülő piacán bevezették a Dreher alkoholmentes változatát is, de a sörgyár új márkával is bővítette széles termékkínálatát. Májustól már elérhető a Miller Genuine Draft, egy szuperprémium kategóriás amerikai sörkülönlegesség, amely 0,33-as dombornyomásos üveges kiszerelésben, csavarós kupakkal kerül forgalomba, ahogy az Amerikában megszokott.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.