Egybeesett a gyorsforgalmi úthálózatot használó autósok érdekeivel a kedvezményes négynapos matrica, mivel az általuk is elfogadható, úthasználattal arányos díjat fizették meg – értékelte tegnap a négynapos matrica bevezetésének tapasztalatait Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter. Mint ismert, a nyári idényben június 15-től augusztus 31-ig a személygépkocsival közlekedők ezer forintért válthattak négy napig érvényes matricát az állami kezelésű autópályákon. Ebben az időszakban 1,2 millió négynapos matricát értékesített az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. A gazdasági és közlekedési tárca felmérése szerint húsz százalékkal emelkedett az autópálya-használók aránya.
A miniszter közölte: az idei tapasztalatokat használják fel arra, hogy 2004-ben milyen formában vezessék be ismét a kedvezményes autópálya-használatot. Jövő nyáron az ideihez hasonlóan mindenképpen kapható lesz négynapos matrica, az őszi–téli időszak kedvezményeiről később döntenek. Az ÁAK-nál november 15-ig dolgozzák ki a 2004-re érvényes tarifarendszert. A társaság idei bevétele a tervek szerint 14 milliárd forint lesz, az olcsóbb, négynapos matricák miatt – a megnövekedett keresletnek köszönhetően – nem várható jövedelemkiesés.
Manninger Jenő, az előző kormány közlekedési államtitkára a múlt héten bejelentette: a Fidesz Balaton-parti képviselői kezdeményezték Csillag István miniszternél, hogy a négynapos matrica értékesítését hosszabbítsák meg. Csillag a tegnapi sajtótájékoztatón közölte: örül, hogy a Fidesz felkarolta a négynapos matrica ügyét. Hozzátette: ebből is látszik, hogy ami értelmes a Fidesznél, az az SZDSZ-től jött, szeretnék támogatni továbbra is a Fidesz „megokosodását”. Véleménye szerint a volt közlekedési államtitkár vezette csoport a „későn ébredő magyarok szervezetét” alakította meg.
Az idényjellegű matrica kedvező tapasztalatai ellenére továbbra is hazánkban működik Európa legdrágább autópályája, a kormány eddigi intézkedései pedig az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt. külföldi tulajdonosainak kedveztek. Legutóbb például az állam hozzájárult az AKA Rt. kedvező kamatozású hitelfelvételéhez, amivel egyben a csődtől mentették meg a társaságot. Az M5-ösön jelenleg egyetlen út több mint a négynapos matrica árának háromszorosába kerül, az AKA Rt. pedig csak arra lenne hajlandó – a bankok hozzájárulásával –, hogy az éves matricával rendelkezők kapjanak 30 százalékos kedvezményt.
Elsöprő erejű támadásról számolt be az orosz védelmi minisztérium















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!