Most véleményezik a közlekedési társaságok a kormány azon javaslatát, amely szerint helyközi tanulóbérlet váltása esetén a 83 százalékos vásárlási kedvezmény mértéke változatlan maradna, a helyi bérletek kedvezményét viszont a mostani 67,5-ről 53, a helyközi utazásokét pedig 45 százalékra csökkentenék – tudta meg a Napi Gazdaság című lap. A nagy távolságra utazó diákok így a jelenlegi 32,5 helyett a teljes ár 55 százalékát fizetnék. A jegy árát növelné még a szokásos éves, inflációkövető viteldíjemelés. Mindezek nyomán a diákjegyek a jelenlegihez képest több mint 90 százalékkal kerülhetnek többe januártól. Az intézkedés révén az állam 15 milliárd forintot vonhat el a diákoktól, a megtakarítás azonban ennél is nagyobb lehet.
A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség közleményében emlékeztet arra, hogy Medgyessy Péter „azóta elhíresült” cukrászdai vállalásai között az az ígéret is szerepelt, hogy ingyenessé teszik a diákoknak az iskolába járás költségeit. Az ellenzéki párt ezért a családok elleni újabb támadásnak ítéli azt a kormányzati elképzelést, amely szerint jövőre akár 90 százalékkal is növekedhet a diákjegyek és -bérletek ára. A Fidesz frakcióelnöksége felszólítja a kormányt, hogy teljesítse a választási ígéreteit, és ne az emberek zsebében kotorásszon. A Fidelitas elítéli a kormány tervét, amely a tanulók utazási kedvezményének „megnyirbálását vetíti előre”. Közleményükben írják: az életképtelen települések kategóriája után Medgyessy bevezeti az „életképtelen fiatalok” kategóriáját is. A Fidelitas elfogadhatatlannak tartja ezt a megoldást, és mindent meg fog tenni azért, hogy ez ne következzen be.
A Pénzügyminisztérium (PM) sajtóirodája többszöri megkeresésünkre sem tudta lehetővé tenni, hogy egy illetékes a lap birtokába jutott információkra reagáljon a Magyar Nemzetnek. A honlapjukon megjelent tegnapi közleményüket ajánlották figyelmünkbe: eszerint hetek óta dolgoznak azon a javaslaton, amely a fogyasztói árkiegészítésekkel kapcsolatban ma megjelenteknél méltányosabb megoldást nyújt a diákoknak. A javaslat elkészítésekor az okoz némi problémát – írják –, hogy az ideinél nem nagyobb költségvetési támogatási keretből meg kell oldani a naponta ingázó dolgozók és hallgatók bejárásának ingyenessé tételét is. E ma is élő kedvezmény 90-ről 100 százalékosra emelése számításaik szerint 5,1 milliárd forintos többletforrást igényel, ebből 2,5 milliárd forint a MÁV-nál, 2,6 milliárd forint pedig a Volán-társaságoknál jelentkezne. A PM szerint a kedvezmény százszázalékossá tételének technikai akadálya is van, ennek áthidalásán a tárca még dolgozik. A problémát az adja, hogy százszázalékos kedvezmény esetén nehéz számszerűsíteni a kedvezményt igénybe vevőket, mert az érintettek ilyen feltételek mellett egyáltalán nem váltanak jegyet. A tárca ezért olyan bérlet kidolgozását tervezi, amelynek egyszeri, jelképes összegért való kiváltása után a kedvezményezettek ingyen utazhatnának. Ám ezt a megoldást sem tartják teljes értékűnek, „hiszen a MÁV-nak és a Volán-társaságoknak járó fogyasztói árkiegészítést utazásonként kellene a költségvetésnek kifizetnie, ezért a részletek kidolgozása még folyamatban van”.
Nyolcvanezren kutattak egy eltűnt kisfiú után Orbán Viktor kérésére















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!