Vasúti és közúti fejlesztések finanszírozását szolgálják azok a hitelek, amelyek felvételéről tegnap írt alá megállapodást László Csaba pénzügyminiszter és Philippe Maystadt, az EIB elnöke.
A két, összesen 360 millió euró összegű hitelt a bank nyolcéves türelmi idővel, 25 éves futamidőre, már az uniós tagországokat megillető kamatfeltételekkel nyújtja.
A 230 millió eurós vasúti projektből az EIB hitele 170 millió eurót képvisel. A projekt részeként felújítják a rákospalota–újpesti, a székesfehérvári, az érdi állomást és csomópontot, illetve a Budapest–Esztergom vonal egy részét, továbbá villamosítják a Győr–Celldömölk szakaszt is. E beruházásoknál a későbbiekben további uniós források bevonása is elképzelhető.
A közúti beruházáscsomag teljes költségvetése nagyjából 250 millió euró, amelyből 190 milliót finanszíroz az EIB. A közúti beruházás tartalmazza a balatonakarattyai, a balatonkenesei, a balatonfűzfői elkerülő utak, illetve a 10-es főút Pest, Csór és Márkó közötti szakaszának megépítését is. László Csaba az aláírást követően közölte: a bank elnökével tárgyalásokat folytattak Magyarország részvényesi csatlakozásának feltételeiről.
***
Metróépítési tervek.
Az Európai Beruházási Bank első embere a fővárossal folytatandó jövőbeli együttműködésről és az 5-ös metróvonal építéséhez szükséges további hitelnyújtásról tárgyalt tegnap Demszky Gábor főpolgármesterrel. A bank szerint a 4-es metró megépítése létfontosságú nemcsak Budapestnek, hanem az egész országnak. A beruházási bank elnöke üdvözölte az
5-ös metró projektje előkészítésének megkezdését is, és közölte: közreműködik a munka folytatásához szükséges vissza nem térítendő támogatás megszerzésében. (MTI).
Hiába próbálkozik Magyar Péter, a külhoni magyarokat nem lehet átverni















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!