Kínai útépítők Magyarországon?

Szándéknyilatkozatot írt alá augusztus 28-án a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Kínai Nemzeti Turisztikai Hatóság a kínai turisták csoportos Magyarországra utazásáról. A hazai autópálya-építés kivitelezésére kínai cégeket is meghívott a magyar kormánydelegáció.

Hunyor Erna
2003. 09. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Légügyi egyezmény megújítására és annak függelékkel való kiegészítésére kérték fel a magyar és a kínai légitársaságokat annak érdekében, hogy a jelenlegi négyről hétre növeljék, illetve az eddigi egy helyett öt célállomásra terjesszék ki a Kína és Magyarország közötti repülőjáratokat – mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tegnapi, Pál Béla turisztikáért felelős politikai államtitkárral közösen tartott sajtótájékoztatóján.
Mint ismeretes, Medgyessy Péter miniszterelnök több miniszterrel és számos üzletemberrel háromnapos munkalátogatást tett Kínában augusztus végén.
Csillag István emlékeztetett: a két ország között 1993-ban megkötött légügyi egyezményt egy függelékkel egészítik ki, amelynek célja, hogy a két ország nemzeti légitársasága közösen kidolgozza a bővítés koncepcióját, és megkösse a szükséges megállapodásokat.
Pál Béla államtitkár bejelentette: szándéknyilatkozatot írt alá augusztus 28-án a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) és a Kínai Nemzeti Turisztikai Hatóság a kínai turisták csoportos Magyarországra utazásáról. Ez azt jelenti – fejtette ki –, hogy hazánk megkapta az úgynevezett államilag jóváhagyott célország státust. Úgy vélte, az első szervezett kínai turistacsoport már az év végén, de legkésőbb a jövő év elején megérkezik Magyarországra.
Az államtitkár elmondta: a Turisztikai Világszervezet becslése szerint 2020-ra Kína lesz a világ legnagyobb kiutaztató országa. Az elmúlt évtizedben a kínai kiutazások száma évente átlagosan 15 százalékkal emelkedett, és 2002-re elérte a 13 millió főt. A kínai turisták átlagosan háromezer dollárt költenek külföldi útjuk alkalmával, s 14-15 napot töltenek el, ám ezalatt az idő alatt több országba is ellátogatnak.
Csillag István elmondta: a kínai autópálya-építés üteme indokolja, hogy a magyarországi versenyt bővítsék, s a kínai cégeket is hívják meg ezekre a tenderekre. Elmondta, hogy az autópálya-beruházás főfinanszírozója Kínában a Bank of China volt, amely a közép-európai térségben elsőként Magyarországon nyitotta meg képviseletét.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.