Jövőre Budapesten is elkerülhetetlenek lesznek a megszigorító intézkedések, függetlenül attól, hogy a BKV megkapja-e a Pénzügyminisztérium által ellenzett normatív állami tömegközlekedési támogatást – állítja a főpolgármester. Úgy véli: ideje lenne abbahagyni a fővárosellenes pénzügyi politikát, hiszen az önkormányzat jelenleg is a túlélésért küzd. A főváros nélkülözhetetlen hitelfelvételéhez elkerülhetetlen, hogy megőrizze gazdasági egyensúlyát, s a jövőben is helytálljon az adósminősítésen. Ehhez pedig elengedhetetlenek a drasztikus megszigorítások, amelyeket már a 2004-es költségvetésben rögzíteni kell – mondta Demszky Gábor. Ennek részeként emelkednének jövőre harminc százalékkal a BKV tarifadíjai, melynek következtében a teljes árú bérletért 6070 forintot kellene fizetni, a tanuló- és nyugdíjasbérlet pedig 2932 forintba kerülne. Mivel az utóbbihoz nyújtott állami árkiegészítés is csökken, az időseknek és a diákoknak majdnem a jelenleginek a dupláját kellene fizetni.
Nem lesz harmincszázalékos BKV-tarifa-emelés, amíg szocialista politikus lesz Budapesten – reagált Vajda Pál. A városüzemeltetésért felelős MSZP-s főpolgármester-helyettes szerint minden szakmaiságot nélkülöző presztízsvita zajlik a pénzügyminiszter és a főváros vezetői között, akik ennek keretében felelőtlenül riogatják az embereket. Reményét fejezte ki, hogy a jövő évi állami büdzsében megtalálják annak a 20,9 milliárd forintnak a forrását, ami több mint száz város tömegközlekedését javítaná. Emlékeztetett rá, hogy Mandur László, az MSZP budapesti elnöke, a párt parlamenti frakciója és a városi polgármesterek támogatásával tegnap módosító indítványt nyújtott be a tömegközlekedési normatíva érdekében.
Atkári János (SZDSZ) pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes lapunk kérdésére elmondta: a BKV részleges privatizációja azért nem lehetséges, mert már korábban is bebizonyosodott, hogy a közlekedési társaság valós gazdálkodási helyzetét ismerve nem lenne befektető, aki reálisan megtérülőnek tartana egy ilyen üzletet. Megerősítette ugyanakkor korábbi információinkat, hogy a város jövőre nevezi meg azokat az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságokat, amelyeket privatizálnak majd. Atkári felvetésünkre kifejtette: a 4-es metróberuházás, az új körúti villamosok beszerzése és a 2-es metró felújítása is kérdésessé vált a költségvetés-tervezet ismeretében.
Drágább lesz a fővárosi távhő
A jövő év elején várhatóan újból emelkedik a távhőszolgáltatás díja, ugyanis a központi fűtés áfamértéke január elsejétől ismét emelkedik. Mint arról beszámoltunk, október 1-jétől 9,1 százalékkal növekedett a távfűtés díja. Az idei árváltozást azzal indokolták, hogy ennek a szolgáltatásnak már két éve nem emelték az árát, ebben közrejátszott a tavaly őszi önkormányzati választás is.
Rátámadt a kalauzra egy férfi