Furfangosak az akciós mobiltarifák

Simits Timea
2003. 12. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamarosan a mobilszolgáltatók elé tárják a civil fogyasztóvédők azt a nemrég elkészült állásfoglalást, amelyben a cégektől valódi tarifacsökkentést és a manipulatív reklámok helyett pontos, kielégítő tájékoztatást várnak.
Horváth László, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szakértője lapunknak elmondta: a fogyasztók a mobilszolgáltatók közötti kíméletlen verseny áldozataivá válnak. A cégek egyre olcsóbb szolgáltatásokkal reklámozzák magukat, azonban a legtöbb meghirdetett kedvezmény minden szolgáltatónál csak a hosszú beszélgetések után jár. Hozzátette: a szolgáltatók másodperc-alapú számlázás helyett percdíjas csomagokat vezettek be, így a legtöbb esetben megszűnt annak a lehetősége, hogy valóban annyit fizessünk, mint amennyit beszélünk. A percdíjak ugyan csökkentek, viszont egy öt másodperces hívásért is ki kell fizetni az egy percre vonatkozó összeget.
– Agyafúrt megoldás, ám megtévesztő lehet a számlázási periódus hosszának megnyújtása is. A cégek reklámjaiban ma már találkozhatunk a tíz másodperces hossztól kezdve a fél-, egy-, két- és háromperces, sőt az egyik legújabb hirdetés szerint tízperces számlázási periódussal is. Mindezekhez sokszor nagyon kedvezményes percdíjakat is ajánlanak a hirdetések. A fogyasztók pedig, kapva a kihagyhatatlan lehetőségen, gyorsan előfizetnek az adott szolgáltatásra, tarifacsomagra. S annyira örülnek, hogy megcsípték a reklámozott szuper kedvezményt, hogy a hozzájuk tartozó további, egyáltalán nem mellékes, a reklámban nem szerepeltetett információkról (például magas belépési, illetve előfizetési díjról) a vásárláskor tudomást sem vesznek – hangsúlyozta a szakértő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.