Hamarosan a mobilszolgáltatók elé tárják a civil fogyasztóvédők azt a nemrég elkészült állásfoglalást, amelyben a cégektől valódi tarifacsökkentést és a manipulatív reklámok helyett pontos, kielégítő tájékoztatást várnak.
Horváth László, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szakértője lapunknak elmondta: a fogyasztók a mobilszolgáltatók közötti kíméletlen verseny áldozataivá válnak. A cégek egyre olcsóbb szolgáltatásokkal reklámozzák magukat, azonban a legtöbb meghirdetett kedvezmény minden szolgáltatónál csak a hosszú beszélgetések után jár. Hozzátette: a szolgáltatók másodperc-alapú számlázás helyett percdíjas csomagokat vezettek be, így a legtöbb esetben megszűnt annak a lehetősége, hogy valóban annyit fizessünk, mint amennyit beszélünk. A percdíjak ugyan csökkentek, viszont egy öt másodperces hívásért is ki kell fizetni az egy percre vonatkozó összeget.
– Agyafúrt megoldás, ám megtévesztő lehet a számlázási periódus hosszának megnyújtása is. A cégek reklámjaiban ma már találkozhatunk a tíz másodperces hossztól kezdve a fél-, egy-, két- és háromperces, sőt az egyik legújabb hirdetés szerint tízperces számlázási periódussal is. Mindezekhez sokszor nagyon kedvezményes percdíjakat is ajánlanak a hirdetések. A fogyasztók pedig, kapva a kihagyhatatlan lehetőségen, gyorsan előfizetnek az adott szolgáltatásra, tarifacsomagra. S annyira örülnek, hogy megcsípték a reklámozott szuper kedvezményt, hogy a hozzájuk tartozó további, egyáltalán nem mellékes, a reklámban nem szerepeltetett információkról (például magas belépési, illetve előfizetési díjról) a vásárláskor tudomást sem vesznek – hangsúlyozta a szakértő.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség