Kínában a világ legnagyobb hajógyárának építését kezdték meg a Jangce folyó torkolatában – jelentette az MTI. Az itt található szigeten létesülő üzemben óriási kiránduló- és tartályhajókat fognak gyártani, évente akár huszonnégyet is, mivel gyártókapacitása 12 millió bruttóregisztertonna lesz. A legnagyobb olajtankerek 500 ezer tonnásak. A hajógyár nyolc kilométer hosszan nyúlik majd el, és hét dokkja lesz. Építését 2015-re tervezi teljesen befejezni a Kína Állami Hajógyártó Vállalat. A Shanghai Daily című kínai lap szerint már négy év múlva, a beruházás első szakasza befejezése után megkezdődhet az első óceánjáró építése.
Miközben az ember a saját maga alkotta technika csúcsait döntögeti, a természet, az állatvilág is képes folyamatos meglepetéseket szerezni. A Republika című indonéz lap tegnap arról számolt be, a Jáva szigetén, Curugsewu faluban élők azt állítják, hogy fogságba ejtettek egy majdnem 15 méter hosszú és csaknem 450 kilogramm súlyú pitont. Ha a hírt megerősítik, ez lesz a világ legnagyobb, fogságban lévő óriáskígyója. A rekordok könyve szerint még a tíz métert sem éri el a valaha is fogságban tartott leghoszszabb kígyó, a legnehezebb, eddig mért csúszómászó pedig mindöszsze 182,76 kilogramm volt.
Eközben Franciaországban egy több mint 19 méter hosszú és 30 tonna súlyú bálna vetődött partra vasárnap Bretagne-ban. Az állat vagy beteg volt, vagy vihar sodorta ki – mondta a bresti óceántani intézet egyik szakértője.
Szintén francia hír, hogy vélhetőleg természetes halállal pusztult el Papillon, az egyik utolsó pireneusi medve. A 24 éves állat év eleje óta nem adott életjelet magáról – mondta Pierre Athanaze, az Action nature nevű szervezet képviselője. Így ma már csak tíz medve maradt a hegyekben, ha nem érkezik utánpótlás, belátható időn belül eltűnik ez az állatfajta a Pireneusokból.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség