A Mercedes E és az 5-ös BMW után a japán felsőkategóriás luxusautó is teljesen megújul, ami elengedhetetlen, ha valóban ellenfele akar maradni az európai presztízsmodelleknek. Az új GS-t a napokban leplezték le a detroiti autószalon keretében, és látható volt, hogy sokat megőrzött az elődmodell karakteréből. Az új karosszéria azonban nagyobb lett az előzőnél, a tengelytávja 5, a teljes hossza pedig 1,5 centiméterrel nőtt meg, a GS oldala ezért immáron 4820 mm hosszú. Az új GS-ben így nagyobb lett a belső tér, mint elődjében, a tágasságra tehát biztosan nem lehet majd panasz.
Technikailag az egyik legnagyobb újdonság, hogy az új modell már nem csak hátsó-, hanem öszkerékhajtással is kérhető, a rendszer bizonyára ismerős lesz a márka hobbiterepjáróiban látottakéhoz. A motortérbe is kerülnek eddig nem látottak, a háromliteres 223 lovas erőforrást például egy hasonló lökettérfogatú 245 lóerős V6-os váltja fel. A nagyobb teljesítményre vágyóknak a 4.3 literes V8-as átdolgozott, 300 lovas változata ajánlható. Az öngyulladós erőforrásra még egy kicsit várni kell, a Lexus szerint a 2005 közepén érkező új modell szalonokba kerülése után egy évvel érkezik a dízelmotoros változat, az IS-ba azonban már jövőre bekerül egy gázolajat fogyasztó szerkezet.
a5.hu

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség