Diszkriminatív közbeszerzési pályázat

A közbeszerzési eljárás ellenére egyetlen cég a leginkább esélyes arra, hogy elnyerje a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által meghirdetett mintegy harmincmilliárd forint értékű tendert, ugyanis az M7-es autópálya kőröshegyi völgyhídjára kiírt pályázatból kizárták az acélszerkezetű hidakat építő vállalatokat.

Putsay Gábor
2004. 01. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismert: az állami irányítás alatt álló NA Rt. a pályázatát az M7-es kőröshegyi feszített beton völgyhíd megvalósítására és a Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakasz út- és hídépítési munkáira írta ki. A szakmában mindmáig vitatott, hogy a beton- vagy az acélszerkezetű híd előnyösebb-e, annyi viszont bizonyos, hogy a betonpillérekre épülő, acélszerkezetű kőröshegyi hídra a százmillió forintért elkészített kiviteli, valamint az engedélyezési tervek is rendelkezésre állnak. Ezzel a pályázattal a gazdasági tárca és a beruházó nemcsak egyes cégeket, hanem egy egész iparágat hoz hátrányos helyzetbe, mivel az Európa legnagyobb épülő völgyhídjához szükséges húszezer tonna acél előállítása és a hídelemek legyártása két évre elegendő megrendelést biztosítana vállalatoknak. A hazai acélszerkezet-gyártásban érdekelt cégek számára elfogadhatatlan, hogy az egyik legjelentősebb állami beruházásnál kizárják a versenyt, és mellőzzenek komoly hátterű, a közbeszerzésen megfelelő árat és minőséget kínáló hazai cégeket.
*
Lapunk információi szerint az acélszerkezet-gyártókat tömörítő szövetség vezetése levelet küldött Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek, valamint Bodnár Zoltánnak, az NA Rt. elnök-vezérigazgatójának, tiltakozván a beruházó eljárása ellen. Szintén levelet küldött a miniszternek Manninger Jenő országgyűlési képviselő. Manninger arra vár választ a tárca vezetőjétől, hogy miért nem akarnak tényleges versenyt az autópályák építésénél, továbbá miért nem lehet minden, eddig bevált műszaki megoldással pályázni, lehetőséget teremtve ezzel a versenyre. Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezetője lapunknak elmondta: ilyen méretű hidak – 1,8 kilométer hosszú, egyes pillérei 80 méter magasak lesznek – teljes egészében leginkább betonból készülnek, másrészt a völgyhíd munkálataival egy időben, 2004-ben pályázatot írnak ki a Dunaújvárosi Duna-hídra, az új M0-s Duna-hídra, valamint az M0-s déli Duna-hídjának bővítésére, ezek a létesítmények acélból épülnek. Hozzátette: a szakértői anyagok szerint utóbbi fejlesztések jelentős kapacitásokat kötnek le az acéliparban, ennek megfelelően döntöttek a beton völgyhíd mellett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.