Ismert: az állami irányítás alatt álló NA Rt. a pályázatát az M7-es kőröshegyi feszített beton völgyhíd megvalósítására és a Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakasz út- és hídépítési munkáira írta ki. A szakmában mindmáig vitatott, hogy a beton- vagy az acélszerkezetű híd előnyösebb-e, annyi viszont bizonyos, hogy a betonpillérekre épülő, acélszerkezetű kőröshegyi hídra a százmillió forintért elkészített kiviteli, valamint az engedélyezési tervek is rendelkezésre állnak. Ezzel a pályázattal a gazdasági tárca és a beruházó nemcsak egyes cégeket, hanem egy egész iparágat hoz hátrányos helyzetbe, mivel az Európa legnagyobb épülő völgyhídjához szükséges húszezer tonna acél előállítása és a hídelemek legyártása két évre elegendő megrendelést biztosítana vállalatoknak. A hazai acélszerkezet-gyártásban érdekelt cégek számára elfogadhatatlan, hogy az egyik legjelentősebb állami beruházásnál kizárják a versenyt, és mellőzzenek komoly hátterű, a közbeszerzésen megfelelő árat és minőséget kínáló hazai cégeket.
*
Lapunk információi szerint az acélszerkezet-gyártókat tömörítő szövetség vezetése levelet küldött Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek, valamint Bodnár Zoltánnak, az NA Rt. elnök-vezérigazgatójának, tiltakozván a beruházó eljárása ellen. Szintén levelet küldött a miniszternek Manninger Jenő országgyűlési képviselő. Manninger arra vár választ a tárca vezetőjétől, hogy miért nem akarnak tényleges versenyt az autópályák építésénél, továbbá miért nem lehet minden, eddig bevált műszaki megoldással pályázni, lehetőséget teremtve ezzel a versenyre. Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezetője lapunknak elmondta: ilyen méretű hidak – 1,8 kilométer hosszú, egyes pillérei 80 méter magasak lesznek – teljes egészében leginkább betonból készülnek, másrészt a völgyhíd munkálataival egy időben, 2004-ben pályázatot írnak ki a Dunaújvárosi Duna-hídra, az új M0-s Duna-hídra, valamint az M0-s déli Duna-hídjának bővítésére, ezek a létesítmények acélból épülnek. Hozzátette: a szakértői anyagok szerint utóbbi fejlesztések jelentős kapacitásokat kötnek le az acéliparban, ennek megfelelően döntöttek a beton völgyhíd mellett.
Orbán Viktor rámutatott: így jutottak el a németek a háború legnagyobb támogatói közé















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!