Csődhelyzetbe kerülhetnek a regisztrációs adó idő előtti bevezetése miatt a használtautó- kereskedők, az állami költségvetés pedig 20-22, áfával együtt 25-27 milliárd forintot bukik a döntésen – mondta lapunknak Fojt Attila, az egyik importcég ügyvezetője. Ismeretes, csütörtökön 200 autókereskedő nevében nyújtottak be petíciót a Pénzügyminisztériumba (PM).
Fojt kiemelte: egyes típusok esetében a regisztrációs adó több lesz, mint az autó jelenlegi ára. Példaként egy 1997-es évjáratú, 2 literes Renault Lagunát említett, melynek jelenlegi átlagos 1,5 millió forintos eladási ára februártól 1,6 millió + áfa regisztrációs adóval nő. Továbbá a kisebb hengerűrtartalmú járművek esetében is árnövekménynyel kell kalkulálni. Ez pedig meggátolja az átlagcsaládokat abban, hogy fiatalabbra cseréljék tíz-tizenöt éves autójukat. Fojt szerint a vállalkozások működése veszélybe kerül, mert a törvény nem májustól, hanem februártól hatályos.
A kereskedők sürgős választ várnak, s petíciójukkal szeretnék elérni: a törvényhozás szélesítse a regisztrációs adósávokat, s akik már megfizették a fogyasztási adót, azoknak ne kelljen regisztrációs adót fizetniük, a hatálybalépés időpontja pedig május 1-je legyen. Megkeresésünkre a PM sajtóosztályán közölték: a petíciót továbbítják az illetékes főosztályvezetőnek. A tárca szakemberei átnézik a benyújtott számításokat, indokokat, s ezt követően születik döntés, melyről értesítik a kereskedőket.
***
Cáfol a vámhatóság. Egy kereskedő – korábbi lapszámunkban megjelent – állítását, miszerint sok esetben probléma a hónapokig elhúzódó vámkezelés, cáfolja a vámhatóság. Hangsúlyozzák: a használt személygépkocsik belföldi forgalom számára történő vámkezelésére akkor van lehetőség, ha az ügyfél benyújtja az illetékes szakhatóság engedélyét. A kereskedelmi jellegű forgalomban valóban előfordul néha torlódás, de ezt egy-két napon belül túlmunkával feldolgozza a vámhatóság. (Cs. A.)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség