Drágult a Big Mac

Idén is közzétette a The Economist hetilap azt a jelentését, mely az egyes országokban tapasztalható drágulások mértékét hivatott jelezni. A lap a McDonald’s által árusított Big Mac-árakat vizsgálja minden olyan országban, ahol a gyorséttermi lánc rendelkezik üzlettel.

Hírösszefoglaló
2004. 01. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem tartozik a legdrágább országok közé Magyarország a Big Mac-index szerint, de a tavalyi évhez képest némi drágulás tapasztalható – állítja a The Economist hetilap. Az évről évre publikált Big Mac-index azt hivatott kifejezni, hogy az áru és szolgáltatási kosár minden egyes országban hogyan alakul a korábbi évhez képest. Az átlagos Big Mac-árszint 2,80 dollár, de ettől jelentősen eltér a jelenlegi legdrágább ország, Svájc, ahol az emeletes szendvicsért 5,11 dollárt kell fizetni a tavalyi évben mért 4,58 dollárral szemben.
Magyarország a lista 13. helyén áll – megelőzve az összes Európai Unióhoz csatlakozó országot –, tavaly még 2,21 dollárba került egy Big Mac, míg idén már 2,38 dollárt kell fizetni a McDonald’s által gyártott és forgalmazott ételért. A rangsor 18. pontján Csehország, a 23. helyen Lengyelország van. Az euróövezet egészét tekintve átlagosan 3,48 dollárba kerül egy Big Mac.
A legolcsóbb Big Machez Kínában lehet hozzájutni, ott 1,23 dollárt kérnek egy szendvicsért, de tavaly még Argentína volt a legolcsóbb ország. Bár a Big Mac-index előrejelzést nem ad, de elemzők szerint Kína 2005-ben drágulni fog, sőt az Európai Unióhoz csatlakozó országokban kapható Big Mac ára is jelentősen növekedhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.