Elfogadta tegnap a Fővárosi Közgyűlés is az állam, a kincstár, a BKV és az önkormányzat által kötendő szerződéseket a 4-es metró építéséről. Mivel az MSZP és az SZDSZ nem találta elég részletesnek a főváros és a BKV közötti szerződést, ezért a dokumentum a későbbiekben a műszaki és pénzügyi ütemtervekkel együtt újra visszakerül majd a közgyűlés elé. A közgyűlés többsége elutasította azt az ellenzéki javaslatot, amely szerint egy ideiglenes ellenőrző bizottságot hoznának létre, amelybe tagot delegált volna a közgyűlés minden frakciója, a kormány, az érintett kerületi önkormányzatok, valamint a Levegő Munkacsoport és a Magyar Tudományos Akadémia. Az ellenzék a döntés meghozatalakor tartózkodott. Kupper András (Fidesz) frakcióvezető ezt azzal indokolta, hogy a koalíció minden olyan javaslatukat leszavazta, amely a közpénzek elköltésének átláthatóságát biztosította volna. A közgyűlési vitában az MSZP és az SZDSZ képviselői elsősorban az Orbán-kormányt okolták azért, hogy hat év késéssel kezdődik meg a metróépítés. Az ellenzék képviselői azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy még mindig nem állnak rendelkezésre a szükséges hatósági engedélyek, így az építkezést semmiképpen nem lehetett volna korábban megkezdeni.
Atkári János főpolgármester-helyettes elmondta: az állam 154 milliárd forintot ad a beruházásra, míg a főváros összesen 75 milliárdot költ majd el. Ebből negyvenmilliárdot közvetlenül a metróra, 35 milliárdot pedig a kapcsolódó felszíni beruházásokra fordítanak. Ez utóbbiakat kizárólag a főváros finanszírozza, mert az állam csak a metróra hajlandó pénzt áldozni. Atkári kijelentette azt is: a most elfogadott szerződések szerint a BKV-t nem privatizálhatja a főváros, amíg a metró meg nem épült.
Orbán Viktor rámutatott: így jutottak el a németek a háború legnagyobb támogatói közé















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!