Nem csupán a Tisza Volán helyi üzletágának csaknem négyszáz dolgozóját lepte meg a hír. A két város polgárainak többsége is kételkedve fogadta azt. A Dózsa Gábor által irányított SZKT – amelynek tulajdonosa az önkormányzat – jelenleg ugyanis kizárólag villamosokat és trolibuszokat működtet Csongrád megye székhelyén. Szakemberek szerint ezeknek a közlekedési eszközöknek nem kifogástalan a műszaki állapotuk, az elavult járművek gyakran meghibásodnak.
Az SZKT igazgatójának ötletét azért is furcsállják a helyiek, mert a cég korábban, a település akkori szocialista többségű önkormányzatának döntése alapján adta el meglévő autóbuszait a Tisza Volánnak. Akkor az MSZP-s városatyák racionalizálásra hivatkozva indokolták a döntést, minthogy a buszok üzemeltetése ráfizetéses volt. Szeri István, a Tisza Volán vezérigazgatója is alátámasztotta ezt az állítást, mondván, hogy a helyi autóbusz-közlekedés ráfizetéses. Jelenleg cége működteti a két megyei jogú város tömegközlekedését biztosító buszokat, és a helyközi és távolsági üzletág eredményéből pótolják a veszteségeket.
Szakemberek állítják, az az elképzelés, hogy a sűrűn önkormányzati támogatásra szoruló SZKT átvenné a Tisza Volántól Szegeden és Hódmezővásárhelyen a buszközlekedést, csupán álom lehet. A Dózsa Gábor által beígért alacsony padlós, korszerű autóbuszok ára 50, a csuklósoké pedig 75 millió forintnál kezdődik. Lízingelés esetén az SZKT-nak évente egymilliárd forintot kellene fizetnie a buszokért, miközben az összes bevétele – támogatással együtt – 3,5 milliárd forint körül alakulna. Ebből kellene finanszíroznia a fenntartási és üzemeltetési költségeket, fedeznie a béreket.
A szegedi közgyűlés legutóbbi ülésén a képviselők elfogadták azt az előterjesztést, hogy az önkormányzat a jövő évre vonatkozóan a Tisza Volánnal köt szerződést a helyi buszközlekedésről. Arról, hogy kire bízzák ezt a feladatot, még nem döntöttek. Dobó László, a közgyűlés fideszes frakcióvezetője lapunknak elmondta, a Szegedi Közlekedési Társaságnak az önkormányzat a tulajdonosa, de a cég üzleti ügyeiről, terveiről az ellenzék általában a sajtóból értesül. Ezt természetesen nem tartják helyesnek, ezért kérni fogják a testülettől, hogy az említett gazdasági társaság felügyelőbizottságában olyan szakember is helyet kapjon, akit ők delegálnak.
Hódmezővásárhelyen még nem döntöttek arról, hogy kire bízzák a helyi buszközlekedést. A Tisza Volánnál valószínűnek tartják, hogy továbbra is az ő buszaik szállítják az utasokat, és a helyi önkormányzat igényeinek megfelelően fejlesztik szolgáltatásaikat.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség