Hódítanak a piacon a saját márkák

–
2004. 01. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évről évre egyre nagyobb szerepet kapnak az adott bolthálózat értékesítésének árucikkei a kozmetikai termékek eladásában, az úgynevezett saját márkás termékek. Ezen a területen a hazai gyártók piaci részesedése is megnőtt, ugyanis a termékek értékesítési és reklámozási költségeit a bolthálózat viseli. A beszállítóknak így nem kell a milliós nagyságrendet képviselő belistázási díjat, polcpénzt, boltnyitási és újsághirdetési hozzájárulást kifizetniük.
Tavaly a saját márkás kozmetikai cikkek piacán egymásnak ellentmondó tendenciák érvényesültek: míg a teljes piac erőteljesen bővült, egyes üzletláncok esetében – néhány kirívóan alacsony minőségű termék miatt – a saját márka „lejáratta magát”. A hazai gyártók ugyanakkor bizakodva jegyzik meg, hogy a bolthálózatokkal történő tárgyalásaik során ma már nemcsak az árszempontok érvényesülnek, hanem egyre inkább a minőség is szerepet kap a végleges beszállítók kiválasztásánál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.