Évről évre egyre nagyobb szerepet kapnak az adott bolthálózat értékesítésének árucikkei a kozmetikai termékek eladásában, az úgynevezett saját márkás termékek. Ezen a területen a hazai gyártók piaci részesedése is megnőtt, ugyanis a termékek értékesítési és reklámozási költségeit a bolthálózat viseli. A beszállítóknak így nem kell a milliós nagyságrendet képviselő belistázási díjat, polcpénzt, boltnyitási és újsághirdetési hozzájárulást kifizetniük.
Tavaly a saját márkás kozmetikai cikkek piacán egymásnak ellentmondó tendenciák érvényesültek: míg a teljes piac erőteljesen bővült, egyes üzletláncok esetében – néhány kirívóan alacsony minőségű termék miatt – a saját márka „lejáratta magát”. A hazai gyártók ugyanakkor bizakodva jegyzik meg, hogy a bolthálózatokkal történő tárgyalásaik során ma már nemcsak az árszempontok érvényesülnek, hanem egyre inkább a minőség is szerepet kap a végleges beszállítók kiválasztásánál.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség