Kína lett a Volkswagen elsőszámú piaca

A Volkswagen tavaly először értékesített több gépkocsit Kínában, mint saját szülőföldjén Németországban. Az ázsiai ország piaca után az autógyártók egyre jobban érdeklődnek – írja az a5.

MNO
2004. 01. 22. 8:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen 2003-ban adott el először több autót Kínában, mint Németországban. A wolfsburgi központú autógyár tavaly 697.961 VW és Audi márkát értékesített Kínában, 36 százalékkal többet, mint 2002-ben.

Kína ez idő szerint a világ leggyorsabban bővülő autópiaca. A VW a 80-as évek közepe óta van ott és piacvezető. A rohamléptekkel bővülő piac 2007-ig évente több mint 2 millió autót lesz képes felvenni.

A VW jelenlegi tervei szerint 2003 és 2008 között 6 milliárd eurót fektet be Kínában a gyártókapacitások erőteljes bővítésére. Akkor Sanghajban és Csangcsunban (Changchun) évi 1,6 millió gépjármű készül majd.

a5

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.